Wyszukiwarka internetowa Apple – czy jest w stanie zagrozić Google?
Apple oraz Google są jednymi z największych firm w branży technologicznej. Konkurują na wielu polach: dostarczają oprogramowanie (m.in. najpopularniejsze systemy operacyjne dla urządzeń mobilnych: Android i iOS) i produkują swoje urządzenia. Wiele wskazuje na to, że Apple chce konkurować także w dziedzinie, gdzie Google jest niekwestionowanym liderem na rynku. Wyszukiwarka Apple może trafić na urządzenia tego producenta, czy ma jednak szansę podważyć mocną pozycję Google?
Wyszukiwarka Apple będzie bezpośrednią konkurencją dla Google
Informacje o pracach nad wyszukiwarką Apple pojawiły się w raporcie The Information, stworzonym przez serwis 9to5Mac. W raporcie przeczytamy, że Apple rozwija nowe funkcje, choć bez wątpienia nie jest to proste zadanie. Same prace mają natomiast potrwać jeszcze co najmniej kilka lat.
Wyszukiwarka Apple może pojawić się na rynku dopiero po 2026 roku.
Pomysł na stworzenie własnych mechanizmów wyszukiwania pojawił się w 2018 roku. Wtedy to Apple przejęło startup Laserlike wyświetlający informacje i rekomendacje, który miał już zaawansowany silnik wyszukiwania. Co ciekawe, twórcami startupu było trzech byłych pracowników… Google. Jeszcze większą ciekawostką jest fakt, że wszyscy twórcy Laserlike do 2022 roku zdążyli już wrócić do Google.
Prace nad rozwojem wyszukiwarki Apple odbywały się w sporym, liczącym ponad 200 osób, zespole. Mimo tak licznej ekipy, Apple potrzebuje jeszcze kilku lat na uruchomienie produktu mogącego konkurować z Google.
Po co Apple wyszukiwarka?
Ciężko wyobrazić sobie, by wyszukiwarka Apple realnie zagroziła rynkowej pozycji Google. Lider wśród wyszukiwarek funkcjonuje z powodzeniem już od 1998 roku. W tym czasie nie tylko produkt został wielokrotnie udoskonalony. Nie bez znaczenia są też ogromne ilości danych, które użytkownicy każdego dnia wprowadzają do wyszukiwarki. I to właśnie o ten ostatni aspekt być może zabiega Apple.
Korzystając z wyszukiwarki Apple, użytkownicy wpisywaliby tam wiele danych i zapytań. Pomogłoby to m.in. w udoskonaleniu asystenta Siri.
Prace nad wyszukiwarką internetową mogą mieć też pozytywny wpływ m.in. na lepsze wyszukiwanie w App Store. Ważny jest też fakt, że dziś Apple ma zawartą umowę z… Google. Konkurent dostarcza im mechanizmy wyszukiwania, za co Apple płaci astronomiczną sumę – między 18 a 20 miliardów dolarów na rok. Własna wyszukiwarka Apple jest więc sposobem na spore oszczędności i odzyskanie pełnej kontroli nad wprowadzanymi przez użytkowników danymi.
Zapewne po uruchomieniu wyszukiwarki Apple, ta znalazłaby się od razu na wszystkich urządzeniach tego producenta. Mowa o komputerach, laptopach, smartfonach, tabletach, czy nawet przystawce Apple TV. Z pewnością własny produkt Apple będzie miał więc spore grono użytkowników.
Może zainteresują Cię także inne artykuły
- Ograniczenia wydajności portu USB-C w iPad – czemu Apple to robi?
- Prace nad okularami AR/VR Apple trwają
- Spotify czy Apple Music – co wybrać?
- Wszystkie nowości Apple pokazane na konferencji Far Out
- Niektóre subskrypcje kupowane na iPhone są droższe, dlaczego?
- Wyszukiwarka DuckDuckGo – co warto o niej wiedzieć?
- Jak usunąć wyszukiwarkę Yahoo z przeglądarki?