Facebook, Instagram, YouTube to najpopularniejsze media społecznościowe w Polsce. TikTok daleko
Rola mediów społecznościowych w działalności influencerskiej — taką nazwę nosi najnowszy raport BrandLift. Znajdziemy w nim informacje o tym, które social media są dziś najpopularniejsze w naszym kraju. Na topie znalazł się Facebook, z którego korzysta aż 50% Polaków.
Facebook najpopularniejszy wśród mediów społecznościowych w Polsce
Social media w Polsce cieszą się niesłabnącą popularnością od czasów Fotki i Naszej-Klasy. Dziś na liście najpopularniejszych mediów społecznościowych na próżno szukać jednak typowo polskich serwisów. Na szczycie listy najchętniej używanych social mediów w Polsce znajduje się Facebook. Zdeklasował konkurencję, mając niemal trzykrotnie tak dużą popularność, jak YouTube i Instagram, które również są na podium. Co ciekawe, badanie odbyło się w formie ankiety na Instagramie. Uczestnicy mogli zagłosować na – swoim zdaniem – najpopularniejsze social media. Klasyfikacja wygląda następująco:
- Facebook: 50% głosów
- YouTube 18% głosów
- Instagram: 17% głosów
- TikTok: 8% głosów
Na kolejnych miejscach znalazły się Twitter, Snapchat i LinkedIn. Głosowała na nie jednak zaledwie śladowa liczba uczestników badania. Warto zaznaczyć, że celem ankiety było wybranie swojego ulubionego medium społecznościowego. Możliwe jest więc, że część jej uczestników korzysta jednocześnie z kilku serwisów i aplikacji.
Wyniki można porównać z tymi sprzed czterech lat. Wtedy też BrandLift przeprowadził podobne badanie. Liczba głosów oddanych na Facebooka spadła aż o 9%. Instagram stracił 5%, natomiast YouTube zyskał 1%. W 2019 roku niemal nikt nie głosował na TikToka, to stosunkowo nowy serwis.
Social media w Polsce – dlaczego właściwie z nich korzystamy?
Badanie BrandLift miało na celu nie tylko poznanie najpopularniejszych social media w Polsce. Kolejnym celem było przekonanie się, dlaczego Polacy korzystają z mediów społecznościowych. Wyniki raczej nie są zaskakujące:
- 40% – znalezienie inspiracji
- 38% – chęć bycia na bieżąco
- 32% – kontakt ze znajomymi
- 30% – sprawdzenie, jak żyją inni (ciekawość)
- 29% – poznawanie nowych miejsc
- 27% – odkrywanie nowych produktów
- 25% – dzielenie się swoimi zdjęciami i myślami
Na chęć poznania przepisów kulinarnych wskazało w badaniu aż 36% użytkowników Instagrama i 38% widzów YouTube. 34% uczestników ankiety szuka wskazówek dotyczących urody. Nieco ponad 1/4 widzów YouTube szuka tam porad i wiedzy na temat sprzętu elektronicznego.
Widzowie TikTok w 30% szukają tam przepisów kulinarnych. 29% osób chce tam znaleźć porady na temat zdrowia i poprawy samopoczucia. Branża beauty przyciąga 26% ankietowanych uczestników serwisu TikTok.
W ankiecie wzięło udział 1173 osób w serwisie Instagram.
Może zainteresują Cię także inne artykuły