Facebook, Instagram, YouTube to najpopularniejsze media społecznościowe w Polsce. TikTok daleko

21.05.2023 |
| Clock Przeczytasz w 2 Minuty
Facebook, Instagram, YouTube to najpopularniejsze media społecznościowe w Polsce. TikTok daleko
Przeczytasz w 2 Minuty
Zwiększ rozmiar tekstu

Rola mediów społecznościowych w działalności influencerskiej — taką nazwę nosi najnowszy raport BrandLift. Znajdziemy w nim informacje o tym, które social media są dziś najpopularniejsze w naszym kraju. Na topie znalazł się Facebook, z którego korzysta aż 50% Polaków.

Facebook najpopularniejszy wśród mediów społecznościowych w Polsce

Social media w Polsce cieszą się niesłabnącą popularnością od czasów Fotki i Naszej-Klasy. Dziś na liście najpopularniejszych mediów społecznościowych na próżno szukać jednak typowo polskich serwisów. Na szczycie listy najchętniej używanych social mediów w Polsce znajduje się Facebook. Zdeklasował konkurencję, mając niemal trzykrotnie tak dużą popularność, jak YouTube i Instagram, które również są na podium. Co ciekawe, badanie odbyło się w formie ankiety na Instagramie. Uczestnicy mogli zagłosować na – swoim zdaniem – najpopularniejsze social media. Klasyfikacja wygląda następująco:

  • Facebook: 50% głosów
  • YouTube 18% głosów
  • Instagram: 17% głosów
  • TikTok: 8% głosów

Na kolejnych miejscach znalazły się Twitter, Snapchat i LinkedIn. Głosowała na nie jednak zaledwie śladowa liczba uczestników badania. Warto zaznaczyć, że celem ankiety było wybranie swojego ulubionego medium społecznościowego. Możliwe jest więc, że część jej uczestników korzysta jednocześnie z kilku serwisów i aplikacji.

Social Media w Polsce raport 2023
Social Media w Polsce (źródło: BrandLift )

Wyniki można porównać z tymi sprzed czterech lat. Wtedy też BrandLift przeprowadził podobne badanie. Liczba głosów oddanych na Facebooka spadła aż o 9%. Instagram stracił 5%, natomiast YouTube zyskał 1%. W 2019 roku niemal nikt nie głosował na TikToka, to stosunkowo nowy serwis.

Social media w Polsce – dlaczego właściwie z nich korzystamy?

Badanie BrandLift miało na celu nie tylko poznanie najpopularniejszych social media w Polsce. Kolejnym celem było przekonanie się, dlaczego Polacy korzystają z mediów społecznościowych. Wyniki raczej nie są zaskakujące:

  • 40% – znalezienie inspiracji
  • 38% – chęć bycia na bieżąco
  • 32% – kontakt ze znajomymi
  • 30% – sprawdzenie, jak żyją inni (ciekawość)
  • 29% – poznawanie nowych miejsc
  • 27% – odkrywanie nowych produktów
  • 25% – dzielenie się swoimi zdjęciami i myślami
Kto używa Facebooka? Na pewno nie młodzież

W social mediach najczęściej szukamy przepisów kulinarnych i porad z branży beauty.

Na chęć poznania przepisów kulinarnych wskazało w badaniu aż 36% użytkowników Instagrama i 38% widzów YouTube. 34% uczestników ankiety szuka wskazówek dotyczących urody. Nieco ponad 1/4 widzów YouTube szuka tam porad i wiedzy na temat sprzętu elektronicznego.

Widzowie TikTok w 30% szukają tam przepisów kulinarnych. 29% osób chce tam znaleźć porady na temat zdrowia i poprawy samopoczucia. Branża beauty przyciąga 26% ankietowanych uczestników serwisu TikTok.

W ankiecie wzięło udział 1173 osób w serwisie Instagram.

Może zainteresują Cię także inne artykuły

Telefonami komórkowymi interesował się jeszcze w czasach, gdy przedrostek “smart”-” oznaczał możliwość wysłania SMS-a. Przed dokonaniem jakiegokolwiek zakupu zawsze ogląda wszystkie recenzje i testy. W wolnych chwilach lubi grać w szachy i na gitarze basowej.