Search icon

iPhone będzie wyświetlać reklamy w aplikacjach systemowych już w 2023 roku

24.08.2022 |
| Clock Przeczytasz w 2 Minuty
iPhone będzie wyświetlać reklamy w aplikacjach systemowych już w 2023 roku
Przeczytasz w 2 Minuty
Zwiększ rozmiar tekstu

Według informacji, które w swoim newsletterze przekazał niedawno Mark Gurman z serwisu Bloomberg, Apple planuje znaczne zwiększenie swoich przychodów z reklam, które wyświetlane są w systemowych aplikacjach. Niestety odbędzie się to kosztem użytkowników urządzeń tej marki.

Ile Apple zarabia na reklamach?

W artykule autorstwa Gurmana przeczytać można, że roczne przychody firmy Apple w reklam wynoszą obecnie około 4 miliardy dolarów. Firma planuje jednak znaczne zwiększenie tego źródła przychodów. Plan dotyczy podobno potrojenia podanych wyżej wartości.

Reklamy w aplikacjach systemowych

Pierwszym krokiem do realizacji tych założeń ma być wprowadzenie reklam do aplikacji Mapy. Co więcej, funkcja ta jest już podobno testowana. Promowane miejsca pojawiać się będą w wynikach wyszukiwania podawanych przez aplikację Mapy.

Najwyżej na liście wyników pojawią się te treści, za które partnerzy firmy Apple zapłacą najwięcej. Zmiana nastąpić ma już w przyszłym roku.

mapy apple

Podobnie dzieje się obecnie między innymi w przypadku aplikacji App Store. Twórcy oprogramowania płacą za to, by ich aplikacje pojawiły się w wynikach wyszukiwania na czołowych miejscach. Gdyby tego było mało, to według Gurmana, podobne praktyki wprowadzone mogą zostać także do aplikacji Książki oraz Podcasty.

Warto także dodać, że coraz więcej reklam pojawiać ma się we wspomnianym już sklepie App Store. Promowane treści pojawiać się będą między innymi w zakładce „Dzisiaj” oraz na stronach poszczególnych aplikacji.

Czy to dobry pomysł?

Reklamy wyświetlane a aplikacjach systemowych były dotąd domeną Androida. Google pozwala jednak na dużo bardziej ostentacyjne wyświetlanie reklam, niż jest to obecnie w systemach tworzonych przez Apple. Pozostaje mieć nadzieję, że firma z Cupertino nie pójdzie w ślady jednego ze swoich największych konkurentów i nie zasypie swoich systemów operacyjnych irytującymi reklamami.

Źródło: Power On by Mark Gurman

nano google news

Może Cię zainteresować:

Bloger technologiczny z zamiłowania. Szczególnie interesują mnie perypetie firmy Apple i produkty, które oferuje. Z urządzeń tej marki korzystam dopiero 10 lat, więc jeszcze wiele muszę się nauczyć.