Search icon

Reklamy na Netflix i kary za dzielenie się kontem z innymi użytkownikami

12.05.2022 |
| Clock Przeczytasz w 2 Minuty
Reklamy na Netflix i kary za dzielenie się kontem z innymi użytkownikami
Przeczytasz w 2 Minuty
Zwiększ rozmiar tekstu

Netflix należy obecnie do największych platform streamingowych na świecie. Dostarcza swoje usługi do ponad 200 milionów użytkowników. Władze platformy planują jednak znacznie zwiększyć swoje dochody. W ich planach są dwa działania, które mają to na celu. Pierwszym będzie wprowadzenie reklam na Netflix. Drugim – ukrócenie procederu dzielenia kont z innymi osobami.

Reklamy na Netflix?

Jakiś czas temu Netflix informował o możliwości wprowadzenia reklam. Dostaliśmy wtedy informację, że plany mają wejść w życie w ciągu najbliższych dwóch lat. Jak się jednak okazuje, reklamy na Netflix mogą pojawić się już w tym roku. Nie wiemy jednak, jak będą wyglądały i czy będzie możliwość wyłączenia ich, na przykład kupując odpowiednio droższy pakiet dostępu.

Na rynku amerykańskim HBO oferuje odpowiednio tańszy pakiet z reklamami. Prawdopodobnie Netflix pójdzie tą samą drogą.

Użytkownicy będą mogli wybrać, czy chcą mieć tańszy dostęp (niższy koszt miesięcznego lub rocznego abonamentu) i reklamy na Netflix, czy droższe konto bez żadnych reklam.

Prawdopodobnie pozwoliłoby to zdobyć nowych klientów, którzy dotąd nie chcieli lub nie mogli sobie pozwolić na opłacenie abonamentu. Niedawno New York Times informował o rozesłanej do pracowników Netflixa informacji o dodaniu pakietu z reklamami.

Druga zmiana może natomiast spowodować, że realny koszt korzystania z Netflix wzrośnie.

Obecnie ceny za poszczególne pakiety Netflix są następujące:

  • 29 zł miesięcznie – obraz w jakości 480p, odtwarzanie na 1 ekranie
  • 43 zł miesięcznie – obraz 1080p, odtwarzanie na 2 ekranach jednocześnie
  • 60 zł miesięcznie – obraz w jakości HDR 2160p (4K Ultra HD), odtwarzanie na 4 ekranach jednocześnie.
netflix - premiery luty 2022

Blokada udostępniania konta – ale jak?

Netflix ma około 200 milionów aktywnych użytkowników. Podobną liczbą może się pochwalić także Amazon Prime Video. Dalej są Disney+ (około 120 mln) i HBO Max (niecałe 80 milionów klientów). Żadna z platform nie znalazła jednak rozwiązania na to, by użytkownicy nie dzielili się kontami z innymi osobami.

Nie wiadomo, jak Netflix chce ograniczyć współdzielenie kont. Ale pewne jest, że chce to zrobić.

Dziś w ofercie Netflix znajduje się pakiety pozwalające na oglądanie filmów i seriali nawet na kilku urządzeniach jednocześnie. W założeniu miało to pozwalać na korzystanie z Netflixa na przykład przez członków rodziny – w ramach jednego gospodarstwa domowego. W praktyce większość użytkowników kupuje dostęp dla kilku urządzeń i dzieli się nim z innymi osobami. To sposób na obniżenie kosztów dla jednej osoby.

Być może Netflix zdecyduje się na wprowadzenie ograniczenia lokalizacyjnego lub inne zabezpieczenie mające na celu udostępnienie swoich usług tylko dla mieszkańców jednego adresu. Inną testowaną już opcją jest dodatkowa opłata za możliwość dzielenia się kontem Netflix.

Ograniczenie możliwości współdzielenia konta w serwisie, a także reklamy na Netflix mogą znacznie zwiększyć zyski firmy. Ryzykiem jest natomiast odpływ użytkowników do innych platform VOD, które oferują znacznie tańsze abonamenty.

Może zainteresują Cię także te artykuły

Telefonami komórkowymi interesował się jeszcze w czasach, gdy przedrostek “smart”-” oznaczał możliwość wysłania SMS-a. Przed dokonaniem jakiegokolwiek zakupu zawsze ogląda wszystkie recenzje i testy. W wolnych chwilach lubi grać w szachy i na gitarze basowej.