Netflix z reklamami oficjalnie wystartował. Znamy szczegóły oferty

04.11.2022 |
| Clock Przeczytasz w 2 Minuty
Netflix z reklamami oficjalnie wystartował. Znamy szczegóły oferty
Przeczytasz w 2 Minuty
Zwiększ rozmiar tekstu

Jak dobrze wiadomo, Netflix od dawna przymierzał się do wprowadzenia reklam w ramach tańszego planu. Jakiś czas temu poznaliśmy sugerowaną cenę takiego abonamentu i pozostałe szczegóły tej oferty. Jest ona już dostępna na niektórych rynkach, a jako pierwsi mogli się z nią zapoznać widzowie w USA.

Reklamy na Netflix – cena nowego pakietu 

Netflix ogłosił cenę nowego pakietu podstawowego z reklamami. Cena będzie się różnić w zależności do kraju. W Stanach Zjednoczonych ustalono ją na 6,99 dolara. W Niemczech cena abonamentu wynosi 4,99 euro, we Włoszech 5,49 euro, we Francji 5,99 euro, a w Wielkiej Brytanii na 4,99 funtów.

Nie znamy na razie polskiej ceny pakietu reklamowego Netflix, gdyż na ten moment platforma nie ogłosiła jego wprowadzenia w naszym kraju. Można oczekiwać, że cena nowego pakietu Netflix mogłaby zawrzeć się w przedziale 20-22 zł.

Obecny cennik Netflixa wygląda następująco:

  • 29 zł / miesiąc – obraz w jakości 480p, odtwarzanie na 1 ekranie
  • 43 zł / miesiąc – obraz Full HD, odtwarzanie na 2 ekranach jednocześnie
  • 60 zł / miesiąc – obraz w jakości HDR 2160p (4K Ultra HD) z możliwością odtwarzania na 4 ekranach jednocześnie.

Sugerowana cena pakietu z reklamami, oznacza niewielką różnicę względem kosztów ponoszonych przez subskrybentów pakietu Podstawowego w rozdzielczości SD. Należy jednak wziąć poprawkę na okoliczność wszechobecnych podwyżek, które platforma mogłaby uwzględnić już na etapie zaoferowania reklam na Netflix.

Netflix z reklamami – na jakich zasadach?

Reklamy na Netflix mają być wyświetlane przed oraz w trakcie seansu. Poszczególne spoty mają trwać 15 i 30 sekund. Ich ilość ustalono na od 4 do 5 minut w skali godzinnego seansu. Wyjątek w tym zakresie przewidziano dla programów dla dzieci, które mają być pozbawione przerywników

Opinie pierwszych użytkowników wskazują, że reklamy wyświetlane są w dość nieprzewidywalny sposób. Niektóre tytuły są ich pozbawione, niektóre filmy mają reklamy wyłącznie na początek seansu, a w jego trakcie już nie. W innych z kolei reklamy są wyświetlane i na początku seansu i w jego trakcie.

Użytkownicy najtańszego pakietu otrzymają jakość wideo 720p, nie będą mogli pobierać filmów i seriali oraz pomijać osadzonych w nich reklam.

Udostępniana im biblioteka jest uboższa o wybrane tytuły, co wynika z ograniczeń licencyjnych. Wśród tytułów, które nie są dostępne w abonamencie z reklamami znalazły się m.in. The Crown, Cobra Kai, Breaking Bad, House of Cards, The Good Place, czy Peaky Blinders. Są to więc naprawdę głośne i popularne produkcje.

Reklamy na Netflix – od kiedy?

Początkowo nowy plan Netflixa miał zadebiutować na początku przyszłego roku, ale termin został przesunięty, co oznacza że Netflix z reklamami został uruchomiony w USA już 3 listopada 2022 roku. W Wielkiej Brytanii premierę zaplanowano na 6 listopada.

W pierwszej kolejności abonament Netflix z reklamami będzie dostępny w 12 krajach:

  • USA,
  • Australia,
  • Brazylia,
  • Francja,
  • Hiszpania,
  • Japonia,
  • Kanada,
  • Korea Południowa,
  • Meksyk,
  • Niemcy,
  • Wielka Brytania,
  • Włochy.

Nie znamy na razie daty wprowadzenia pakietu podstawowego z reklamami w Polsce.

Przyspieszenie wprowadzenia tego pakietu jest spowodowane planami serwisu Disney+, które chce uruchomić podobny pakiet z reklamami (start Disney+ Basic ustalono na 8 grudnia). Netflix po prostu chce być pierwszy z taką ofertą.

Źródło: Bloomberg

Może Cię zainteresować:

TEMATYKA:
Z wykształcenia prawniczka i specjalistka ds. social mediów. Z zamiłowania pasjonatka podróży, kina i swojego królika. Na co dzień stara się otaczać wszystkim, co inspiruje i uwrażliwia, aby potem móc przelać (nie wylać!) to na klawiaturę swojego komputera.