Zuckerberg zaprasza europejskich naukowców do współpracy. Są wśród nich ludzie z Poznania
Politechnika Poznańska jest jedną z instytucji, która wesprze amerykańską firmę Meta w badaniach. Firma Marka Zuckerberga podejmuje współpracę z europejskimi naukowcami w celu rozwoju środowiska metaverse.
Politechnika Poznańska wyróżniona przez twórców Facebooka
Fundusz Programów i Badań XR – tak nazywa się przedsięwzięcie, w którym europejscy naukowcy spotkają się z twórcami Facebooka. Pracownicy Meta (właściciel Facebooka, marka należy do Marka Zuckerberga) pracują aktualnie nad metaverse. Środowisko to jest częścią wirtualnej rzeczywistości, w którą Meta inwestuje ogromne pieniądze.
Badania na europejskich uczelniach mogą kosztować łącznie 2,5 miliarda dolarów. Część środków trafi do Politechniki Poznańskiej.
Zadaniem naukowców z Europy będzie przeprowadzenie badań. Odpowiedzą na pytanie, jak metaverse może wpływać na rynek pracy, prywatność, czy bezpieczeństwo w sieci. Łącznie w pracach, poza badaczami z Politechniki Poznańskiej, wezmą udział przedstawiciele jeszcze sześciu europejskich uczelni.
Zdaniem Meta współpraca ze środowiskiem akademickim pomoże w zrównoważonym rozwoju nowych technologii
Zadaniem Meta jest rozwój nowych technologii w celu powiększania swoich zysków. Naukowcy mają natomiast zadbać o to, by technologie te (w tym wirtualna rzeczywistość metaverse) miały jak najlepszy wpływ na naszą rzeczywistość. Wspólnymi siłami mogą więc stworzyć udany produkt, a przynajmniej takie są założenia władz Meta.
Nad czym naukowcy z Europy poprowadzą badania?
Poszczególne uczelnie mają przydzielone różne zadania. Politechnika Poznańska i jej naukowcy pracują nad poznaniem wpływu metaverse na naszą codzienność i rzeczywistość. Uczeni z francuskiego Uniwersytetu Paris-Dauphine zagłębiają się w aspekty społeczne, prawne i technologiczne. Naukowcy z Niemiec zajmą się funkcjonowaniem demokracji i jej kultury w środowisku immersyjnym.
Pracownicy Politechniki Mediolańskiej zajmą się tym, jak metaverse wpłynie na gospodarkę i społeczeństwo, a także poszczególne jednostki. Prace wspomagają też uczeni z Holandii, Hiszpanii i Szwecji. Wspólnie pracują nad tym, by metaverse (i podobne środowiska) były wprowadzane w odpowiedzialny sposób.
Może zainteresują Cię także inne artykuły