TikTok wprowadza dłuższe (i przy okazji płatne) filmy premium w ramach nowej usługi Series

30.03.2023 |
| Clock Przeczytasz w 2 Minuty
TikTok wprowadza dłuższe (i przy okazji płatne) filmy premium w ramach nowej usługi Series
Przeczytasz w 2 Minuty
Zwiększ rozmiar tekstu

Poszczególne platformy i aplikacje social media coraz śmielej próbują pobierać opłaty za niektóre usługi. Przykładem może być Twitter Blue, gdzie płacimy za oznaczenie konta jako zweryfikowane. Płatny TikTok ma polegać na czymś innym. Użytkownicy z dostępem Premium będą mogli oglądać dodatkowe treści, niedostępne dla osób korzystających z darmowego TikToka.

Płatny TikTok Premium

TikTok święci tryumfy na całym świecie już od kilku lat. W 2020 roku była to najczęściej pobierana aplikacja na świecie. Obecnie pozycja serwisu na rynku jest już ugruntowana, a dziś korzystają z niego nie tylko osoby młode. Swoje profile mają tam również politycy, sportowcy, czy duże firmy. Nie dziwi więc chęć twórców serwisu do skorzystania z tak dużej popularności serwisu i jej monetyzację poprzez wprowadzenie nowej funkcji – TikTok Series, czyli płatnych filmów premium.

TikTok Series to usługa pozwalająca twórcom ustalić opłatę za dostęp do wybranych treści.

Filmy opublikowane w ramach TikTok Series mogą mieć długość do 20 minut (standardowo jest to 10 minut). W ramach jednej Serii twórca może udostępnić nawet 80 filmów.

Cenę za dostęp do Serii ustalają sami autorzy – musi się znajdować w przedziale od 1 do 190 dolarów. Przeliczając maksymalną wartość na złotówki otrzymujemy ponad 800 złotych. Oczywiście, twórcy będą mogli ustalić także niższą cenę za dostęp do Serii.

W przypadku kanałów edukacyjnych, czy z poradnikami lub kursami, taki koszt być może nie wydaje się przesadnie wysoki. Co innego w przypadku treści kierowanych dla dzieci lub tych o tematyce lifestylowej.

To nie jedyna zmiana na TikTok

Płatny TikTok w postaci konieczności wykupienia dostępu do Serii to nie wyjątek wśród social mediów. Już dziś wielu twórców dostarcza ekskluzywne treści tylko dla płacących odbiorców, np. poprzez YouTube Premium lub w serwisie Patronite.

Niedawno TikTok wprowadził też limit w długości wyświetlania treści przez nieletnich. Sposób na odcięcie najmłodszych od social mediów znaleźli natomiast Francuzi. Tam przegłosowano ustawę zakazującą rejestracji kont w social mediach osobom poniżej 13. roku życia.

Może zainteresują Cię także inne artykuły

TEMATYKA:
Telefonami komórkowymi interesował się jeszcze w czasach, gdy przedrostek “smart”-” oznaczał możliwość wysłania SMS-a. Przed dokonaniem jakiegokolwiek zakupu zawsze ogląda wszystkie recenzje i testy. W wolnych chwilach lubi grać w szachy i na gitarze basowej.