Po 25 latach Nokia zmienia swoje logo, a to tylko początek rewolucji w firmie
Zmiana logo marki to nic dziwnego – ciężko spodziewać się, by taka informacja wywołała medialny szum. Inaczej jest jednak, gdy mówimy o legendarnej marce. Po 25 latach kultowa już fińska marka, której telefony były w przeszłości uznawane za wzorcowe, zmienia swój znak. Czy nowe logo Nokia jest zapowiedzią zmian, które znów zaprowadzą fińską markę na szczyt listy najlepszych producentów smartfonów?
Krótka historia firmy Nokia
Wszyscy zapewne kojarzymy Nokię z kultowymi już smartfonami. Modele 3210, 3310, 6310, czy 6610i uznawane były za najlepsze w swoim czasie. Były wytrzymałe, funkcjonalne, a wymienne obudowy pozwalały dostosować urządzenie do swoich potrzeb.
W późniejszym czasie, gdy telefony przeradzały się w smartfony, Nokia również brylowała. Urządzenia pracujące pod kontrolą systemu operacyjnego Symbian były marzeniem niejednego z nas.
Późniejszą przygodę Nokii z Microsoftem i ich mobilną wersją Windowsa także można pochwalić. Przez krótki czas była to ciekawa alternatywa dla Androidów i iPhone.
Niestety, wraz z popularyzacją smartfonów na Androidzie, Nokia nie podołała już sprostać wymaganiom rynku. Ich modele z systemem Google nie przekonały recenzentów i klientów. Kojarzyły się raczej z powolną pracą i zawieszaniem się niż znaną z lat 90-tych niezawodnością.
Nowe logo Nokia może zwiastować nowy początek marki, przynajmniej jeśli chodzi o sprzedaż elektroniki.
Warto pamiętać, że obecnie fiński koncern jest jednym ze światowych liderów na rynku telekomunikacyjnym. Nokia odpowiada za rozwój sieci LTE, 5G, czy obsługę transmisji danych.
Nowe logo Nokii jest jednocześnie nowoczesne, ale nawiązuje też do wcześniejszego. Zgodne są dwie litery – „O” oraz „I”. Pozostałe mają nieco uproszczony kształt. Obecna identyfikacja wizualna ma poprawić wizerunek marki.
Zmiana logo Nokii i zmiana priorytetów
Nowe logo Nokii ma zwiastować pewne zmiany. Przede wszystkim marka chciałaby wrócić do czołówki producentów smartfonów i innej elektroniki. Wzrost udziału w rynku, a także zachęcenie przedsiębiorców do korzystania z urządzeń tej marki to dziś priorytety Nokii.
Nokia chciałaby pokazać telefony w każdym segmencie – od najtańszych, aż po flagowce. Oprócz tego na portfolio firmy mają się składać również inne urządzenia.
Czas pokaże, czy plany te powiodą się. Póki co można jedynie przyznać, że nowe logo jest estetyczne i może się podobać. Pytanie, czy to rzeczywiście logo Nokii było największym problemem firmy.
Może zainteresują Cię także inne artykuły