Zdjęcie motyla zapowiedzią nowego produktu Nothing. Ale jakiego?
Firma Nothing została założona przez jednego z twórców marki OnePlus. Przyświecają jej podobne wartości – dobry produkt w atrakcyjnej cenie, a do tego nietuzinkowy marketing. I o ile OnePlus stawiał na pocztę pantoflową i system rekomendacji (przynamniej na początku), Nothing wykorzystuje potęgę Internetu – tworzy virale i zaciekawia użytkowników.
Obecnie oferta Nothing to zaledwie dwa produkty – średniopółkowy smartfon Nothing Phone (I), a także dość przyzwoite słuchawki. Szczególnie smartfon był reklamowany w dość nietypowy sposób, a głównym bohaterem materiałów marketingowych była kolorowa papuga. Teraz Nothing pokazuje nam zdjęcie motyla z podpisem „Sublime. Coming soon.”. O jaki produkt chodzi tym razem?
Oferta Nothing powiększy się, ale o jaki produkt?
Nothing znów stawia na nietypowy, ale intrygujący marketing. Przykład reklamy Nothing Phone pokazał, że publikowanie w sieci pojedynczych grafik, czy niewiele mówiących wpisów w social mediach może przynieść świetne rezultaty. Zainteresowanie wokół premierowego smartfona Nothing było ogromne. Zarówno klienci, jak i recenzenci i fani gadżetów z niecierpliwością czekali na ujawnienie kolejnych informacji.
Teraz cała „zabawa” zaczyna się od nowa. Zachęcony poprzednim sukcesem marketingowym producent znów pokazuje, że wie jak zrobić wokół siebie dużo szumu.
O ile w przypadku pierwszych reklam Nothing Phone wiadomo było, o jaki produkt chodzi, dziś nie dostajemy żadnych wskazówek.
Składane urządzenie w ofercie Nothing?
Jakie nowe urządzenie może symbolizować motyl? Według niektórych internautów może być to składane urządzenie. Jak dotąd oferta Nothing składała się jednak z dość atrakcyjnych cenowo sprzętów – słuchawek i smartfona ze średniej półki cenowej. Być może motyl oznacza natomiast nie składanego smartfona, a laptopa? Ciężko powiedzieć.
Podpis w powyższym wpisie możemy tłumaczyć jako „Wzniosły. Już wkrótce.” Co to oznacza? Może producent w ten sposób zapowiada kolejną generację oferowanych już sprzętów? Słuchawki Nothing Ear (I) pojawiły się jednak około rok temu, a smartfon – nieco ponad 3 miesiące temu.
Carl Pei nie pogodził się z tym, że OnePlus stał się „zwykły”
Założycielem marki Nothing jest Carl Pei, jeden z twórców OnePlusa. Pierwsze modele marki były owiane równie dużą tajemnicą, jak dziś kolejne produkty Nothing. Z czasem okazało się jednak, że produkcja smartfona „tylko dla wybranych” (kupno wymagało posiadania rekomendacji od obecnego użytkownika) nie jest zbyt opłacalna. Smartfony OnePlus były doskonałe pod kątem technicznym, a przy tym rozsądnie wycenione.
To w kontekście telefonu OnePlus użyto pierwszy raz stwierdzenia „killer flagowców”.
OnePlus wprowadził więc do swojej oferty kolejne modele urządzeń, które jednocześnie stały się po prostu przeciętne. Carl Pei daje sobie najwidoczniej jeszcze jedną szansę na kreatywne podejście do sprzedaży elektroniki. Jak dotąd wychodzi mu to bardzo dobrze, nawet mimo początkowych problemów z jakością Nothing Phone (I).
OnePlus zaczął jednak od produkcji smartfonów z flagowymi parametrami. Twórca marki Nothing poszedł natomiast inną drogą – zaproponował bardzo ciekawy, wręcz unikatowy, model smartfona w średniej półce cenowej.
Może zainteresują Cię też te artykuły