Netflix za darmo, ale z reklamami. Czy nowy pakiet będzie dostępny w Polsce?
Netflix rozważa wprowadzenie pakietu z reklamami… zupełnie za darmo. Na jakich zasadach? Czy zmiany obejmą również Polskę?
Netflix za darmo z reklamami – nowy plan giganta streamingu
Serwisy VOD coraz częściej decydują się na wprowadzenie do swojej oferty pakietu z reklamami, dywersyfikując w ten sposób źródła przychodów. Na taki właśnie kierunek rozwoju postawiły już m.in. platformy SkyShowtime, Max oraz Netflix. Jeśli chodzi o ten ostatni, zmiany nie zdążyły dotrzeć jednak do Polski.
Jak donoszą media, serwis spod znaku wielkiego “N” ma zamiar pójść o krok dalej, oferując dostęp do swoich treści za darmo. Nowy plan miałby funkcjonować na zasadzie modelu AVOD (z ang. Advertised Video on Demand) – nieodpłatnie, ale z reklamami. Na czym zatem polega różnica względem dostępnego już na wybranych rynkach, najtańszego planu?
Jak można się domyślić, Netflix za darmo byłby opcją obwarowaną dalej idącymi ograniczeniami. Te sprowadzałyby się do liczby reklam, których byłoby więcej aniżeli w przypadku znanego już pakietu (aktualnie to ok. 5 min. reklam na godzinę materiału). Pozyskanie szerszego grona odbiorców odbywałoby się tu więc dzięki finansowaniu reklamodawców. Niewykluczone, że pewnemu uszczupleniu uległaby też biblioteka treści platformy, co stanowiłoby pewną zachętą do wykupienia któregoś z planów.
Netflix za darmo – czy będzie dostępny w Polsce?
Netflix za darmo to pomysł ukierunkowany na wybrane rynki, na których istnieje swego rodzaju kultura oglądania treści z reklamami.
Choć więc trudno o jakąkolwiek pewność, wciąż można mieć nadzieję, że Netflix za darmo zawita również do Polski.
Co ciekawe, przed trzema laty serwis miał już okazję testować model AVOD w Kenii. Został on jednak wycofany w październiku 2023 roku.
Źródło: Bloomberg
Może Cię zainteresować: