Search icon
  • Wyłącz obrazy
    Włącz obrazy
  • Zwiększ czcionkę
  • Zmniejsz czcionkę
  • Włącz tryb jasny
  • Włącz tryb wysokiego kontrastu: czarno-biały
  • Włącz tryb wysokiego kontrastu: żółto-czarny
  • Włącz tryb wysokiego kontrastu: czarno-żółty

Netflix nie działa? Co zrobić, gdy aplikacja Netflix się zawiesza?

28.06.2025 |
| Clock Przeczytasz w 4 minuty
Netflix nie działa? Co zrobić, gdy aplikacja Netflix się zawiesza?
Przeczytasz w 4 minuty

Niedziałający lub zacinający się Netflix może skutecznie pokrzyżować plany beztroskiego wypoczynku. Powody tego stanu rzeczy można mnożyć – od problemów technicznych po globalne przerwy w dostępie do usług. Nie zawsze kontakt z centrum pomocy serwisu jest jedyną, dostępną dla nas ścieżką postępowania, by się z nimi uporać. W niniejszym poradniku prezentujemy najczęstsze przyczyny przerw i zakłóceń w działaniu Netflixa oraz sposoby na ich samodzielne wyeliminowanie.  

Dlaczego Netflix nie działa? Najczęstsze przyczyny

Powodów, dla których Netflix nie działa, może być co najmniej kilka. Do tych najczęściej spotykanych należą:

  • problem z połączeniem internetowym, w szczególności jego słaba jakość, niestabilność lub nadmierne obciążenie,
  • niezaktualizowana aplikacja Netflixa, 
  • niezaktualizowany system operacyjny urządzenia, 
  • uszkodzone dane lub pamięć podręczna aplikacji, 
  • błędy oprogramowania sprzętowego,
  • uszkodzony hardware, np. router lub porty HDMI,
  • globalna lub lokalna awaria Netflixa.

Jak rozwiązać problem z aplikacją Netflix?

W sytuacji, gdy Netflix się zawiesza, nie jesteś bezradny, a kontakt z pomocą techniczną serwisu nie jest jedyną, dostępną dla Ciebie ścieżką postępowania. Zanim się na nią zdecydujesz, możesz podjąć działania we własnym zakresie. W szczególności: 

Sprawdź swoje połączenie z internetem 

  • Wykonaj test prędkości
    • na telefonie komórkowym, tablecie lub komputerze, na którym oglądasz Netflixa – wejdź na stronę fast.com (to oficjalne narzędzie Netflixa) lub inną stronę do testowania prędkości łącza. Upewnij się, że wynik jest zgodny z rekomendacjami Netflix (min. 3 Mb/s dla jakości HD, min. 5 Mb/s dla jakości Full HD oraz min. 15 Mb/s dla jakości UHD),
    • na innych urządzeniach (np. telewizorze lub urządzeniu podłączonym do telewizora) – wykonaj test z poziomu ustawień aplikacji Netflix
  • Uruchom ponownie router i modem (odłącz na 30 s, podłącz od nowa, po czym odczekaj minutę i włącz urządzenie),
  • Ogranicz liczbę aktywnych urządzeń w sieci,
  • Połącz sprzęt przewodowo (Ethernet), by zapewnić sobie stabilniejsze połączenie.

Zaktualizuj aplikację Netflix lub system operacyjny

Aplikacja Netflixa może odzyskać swoją pełną sprawność po aktualizacji. Jej dostępność sprawdzisz, zaglądając do Sklepu Play, App Store lub sklepu aplikacji na telewizorze. Aby uniknąć ponownych komplikacji w tym zakresie, warto włączyć automatyczne aktualizacje aplikacji w przyszłości; jeśli zaś problem nadal występuje, odinstalować aplikację i zainstalować ją ponownie.

Powodem zakłóceń w funkcjonowaniu serwisu może być również niezaktualizowany system operacyjny urządzenia. Aktualizację pobierzesz i zainstalujesz z poziomu ustawień sprzętu. 

Zaloguj się ponownie

Niezależnie od tego, czy Netflix nie działa na TV, czy na innych urządzeniach, niekiedy problem rozwiązuje zabieg tak prosty, jak wylogowanie i ponowne zalogowanie się na konto użytkownika. 

Wyczyść dane i pamięć podręczną aplikacji

Po zresetowaniu aplikacji z urządzenia zostaną usunięte wszystkie pobrane pliki. Zostaniesz też wylogowany ze swojego konta. Aby wyczyścić dane i pamięć podręczną aplikacji Netflixa:

  • na telefonie z Androidem

Przejdź do: Ustawienia → Aplikacje → Netflix → Pamięć → Wyczyść dane / Wyczyść pamięć.

  • na telefonie z iOSem

Odinstaluj i ponownie zainstaluj aplikację. Usunąć aplikację można, dotykając i przytrzymując jej ikonę na ekranie głównym lub w Bibliotece aplikacji, a następnie wybierając opcję „Usuń aplikację” i potwierdzając swój wybór. Pobierzesz ją ponownie w App Store. 

  • na telewizorze

Przejdź do ustawień telewizora, znajdź sekcję „Aplikacje”, wybierz „Netflix”, a następnie „Wyczyść dane” i „Wyczyść pamięć podręczną”. Ścieżka obrazująca, jak zresetować Netflix na telewizorze, może się różnić w zależności od posiadanego modelu urządzenia.

Uruchom ponownie swoje urządzenie

Gdy Netflix nie działa, w pełni wystarczającym może okazać się ponowne uruchomienie urządzenia, po jego uprzednim, zupełnym wyłączeniu – nie zablokowaniu czy uśpieniu. 

Sprawdź, czy nie ma globalnej awarii Netflix

Choć sytuacje te zdarzają się dość rzadko, powodem, dla którego Netflix się zawiesza, może być globalna awaria serwisu. Informacje o ewentualnych przerwach w świadczeniu usług przesyłania strumieniowego znajdziesz na oficjalnej stronie platformyIs Netflix Down?”. O zgłoszeniach użytkowników w zakresie występowania nieprawidłowości w funkcjonowaniu serwisu przeczytasz zaś m.in. na stronach Downdetector lub Outage.Report.

Kiedy należy skontaktować się z pomocą techniczną Netflix?

Jeśli, mimo podjęcia powyższych kroków, Netflix nie działa, warto skontaktować się z pomocą techniczną serwisu. Możesz to zrobić bezpłatnie z poziomu aplikacji Netflix, korzystając z opcji chatu lub nawiązując rozmowę telefoniczną przez internet. Te same formy kontaktu udostępniane są również za pośrednictwem witryny usługodawcy

netflix się zawiesza

FAQ:

Dlaczego Netflix zacina się tylko na telewizorze, a na telefonie działa dobrze?

Jeśli Netflix zawiesza się wyłącznie na telewizorze, jest to wskazówka, że problem leży po stronie tego właśnie sprzętu. Jego źródłem może być m.in. umiejscowienie poza zasięgiem stabilnego sygnału Wi-Fi, niezaktualizowana aplikacja Netflix, niezaktualizowane oprogramowanie telewizora, uszkodzony kabel HDMI lub usterki samego urządzenia. 

Jak mogę poprawić jakość wideo w serwisie Netflix, jeśli często się obniża?

Chcąc poprawić jakość wideo w serwisie Netflix, upewnij się, że dysponujesz stabilnym, spełniającym minimalne wymagania prędkości dla danej rozdzielczości połączeniem z internetem, wybrałeś wysoką jakość wideo w ustawieniach aplikacji Netflix oraz preferowane ustawienia ekranu na swoim urządzeniu.

Czy ponowna instalacja aplikacji Netflix pomoże?

Ponowna instalacja aplikacji może rozwiązać problemy, z powodu których Netflix nie działa. Pozwala bowiem na usunięcie tymczasowych, uszkodzonych plików i przywrócenie domyślnych ustawień.

Źródło: Netflix

nano google news

Może Cię zainteresować:

Z wykształcenia prawniczka i specjalistka ds. social mediów. Z zamiłowania pasjonatka podróży, kina i swojego królika. Na co dzień stara się otaczać wszystkim, co inspiruje i uwrażliwia, aby potem móc przelać (nie wylać!) to na klawiaturę swojego komputera.