Search icon

10 najlepszych programów do zarządzania projektami

22.09.2021 |
| Clock Przeczytasz w 4 Minuty
10 najlepszych programów do zarządzania projektami
Przeczytasz w 4 Minuty
Zwiększ rozmiar tekstu

Wiele biznesów opiera się na realizacji projektów, a samo prowadzenie firmy przez definiowanie celów jako projekty, również jest coraz popularniejsze w polskich firmach. W związku z tym częściej wykorzystywane są programy do zarządzania projektami albo narzędzia do zarządzania zespołami. Dzięki nim z łatwością można podzielić obowiązki między pracowników, sprawdzić efekty pracy, czy zaplanować działania krótko- i długoterminowe. Na rynku można znaleźć wiele przydatnych narzędzi, a najlepsze z nich wymienimy właśnie w poniższym zestawieniu.

Polecane aplikacje do zarządzania zespołem

Jeśli interesują Cię sprawdzone aplikacje do zarządzania zespołem, wybór powinien być łatwy. Jednak niektóre darmowe aplikacje do zarządzania projektami nie są już tak dobrze znane, ale z pewnością też mogą zaskoczyć Cię swoją funkcjonalnością.

Większość z tych aplikacji można używać na komputerach PC i Mac w przeglądarkach Chrome, Firefox, Edge i Safari, oraz na urządzeniach mobilnych z systemem Android i Apple. Niektóre dostępne są też jako aplikacje na platformy Linux. Tworzenie, edytowanie i udostępnianie wszystkich dokumentów realizowane jest w chmurze.

Trello – aplikacja do zarządzania projektami

  • wersja bezpłatna o podstawowych funkcjach
  • wersje zaawansowane płatne – 5USD/mc, 10USD/mc i 17USD/mc

To najbardziej znana aplikacja do zarządzania projektami na biznesowym rynku. Wszystko przez bardzo intuicyjny interfejs, łatwą obsługę, szybkie dzielenie zadań na bardzo czytelnej tablicy, która pozwala kontrolować wykonane, jak i pozostałe do zrobienia zadania. Dzięki Trello ustalisz deadline, podzielisz zadania pomiędzy pracowników, oraz dodasz najważniejsze informacje. Każdy, kto posiada dostęp do tablicy Trello, może dodawać na niej swoje komentarze.

Asana – program do zarządzania projektami

  • wersja bezpłatna o podstawowych funkcjach
  • wersje zaawansowane płatne – 11USD/mc i 25USD/mc

Kolejny bardzo popularny na zarządzanie projektami program to Asana. Bezpłatnie może z niego korzystać do 15 osób w jednym zespole. Program jest bardzo łatwy w obsłudze i nie wymaga żadnych większych szkoleń. Można zintegrować go z Google Drive oraz Dropboxem co znacznie ułatwia pracę. Asana dostępna jest w formie mobilnej, jak i w wersji komputerowej. Dzięki niej pokażesz zespołowi, co jest do zrobienia, rozdzielisz pracę i będziesz kontrolować jej przepływ.

Jira – system zarządzania projektem

  • wersja bezpłatna o podstawowych funkcjach do 10 użytkowników
  • wersje zaawansowane płatne – 7USD/mc i 14USD/mc

Kolejnym programem do zarządzania projektami jest Jira, dzięki której zorganizujesz czas pracy zespołu oraz zapewnisz sobie monitoring działań w swojej organizacji. Najczęściej jest wykorzystywana do organizacji w strukturach IT. Pozwala rozdzielać zadania, dzielić się wiedzą, weryfikować procesy, dokumenty, zadania pracowników. Dzięki niej udostępnisz zasoby, statusy działań i etapy realizacji danego projektu. System zarządzania projektem Jira spełnia oczekiwania najbardziej wymagających osób.

Bitrix24 – program do zarządzania firmą

  • wersja bezpłatna o podstawowych funkcjach
  • wersje zaawansowane płatne – 120zł/mc, 210zł/mc i 420zł/mc

Z Bitrix24 zarządzanie firmą online staje się naprawdę proste. Aplikacja ta jest bardzo intuicyjna i zawiera w sobie elementy takie jak m.in.: komunikację grupową, CRM, zarządzanie projektami i pojedynczymi zadaniami, udostępnia narzędzia HR, śledzi czas pracy. Dodatkowo dostarcza rozwiązania bardzo ważne dla firmy online, jak wideokonferencje, pocztę e-mail oraz czat grupowy. Interfejs aplikacji jest bardzo przejrzysty i łatwy w opanowaniu. Wszystkie moduły w aplikacji możesz łączyć w taki sposób, aby móc je całkowicie do siebie dopasować.

Bitrix24 można pobrać jako aplikację desktopową, do użytku na komputerze iMac lub z systemem Windows. Dostępna jest też aplikacja mobilna na smartfony iPhone i Android.

Taagly – aplikacja do zarządzania zespołem

  • wersja bezpłatna o podstawowych funkcjach do 5 użytkowników
  • wersje zaawansowane płatne – 15zł/mc i 19zł/mc

Aplikacja Taagly pozwala na zarządzanie nie tylko pracą zespołu, ale również projektami i zadaniami. Możesz tworzyć w niej projekty widoczne dla wszystkich lub projekty prywatne. Zarządzanie nimi odbywa się tu za pomocą intuicyjnych tagów. Dzięki nim zdefiniujesz priorytety i kategoryzujesz zadania. Dodatkowo Taagly przewiduje czas pozostały do wykonania zadania, ponieważ możesz w aplikacji tej zaznaczyć datę jego rozpoczęcia i zakończenia. Program umożliwia tworzenie statystyk i oferuje dodatkowe narzędzia.

Redbooth – aplikacja do zarządzania zadaniami

  • wersja demo bezpłatna przez 14dni
  • wersje płatne – 9USD/mc i 15USD/mc

Redbooth to bardzo prosta aplikacja pozwalająca na dzielenie zadań w grupie. Każdy z członków danego projektu musi być zalogowany w aplikacji, aby mieć dostęp do przydzielonych zadań, które widoczne są w zakładce “My Tasks”. Każdy widzi w niej swoje zadania. Tworząc taką zakładkę, przypisujemy do niej konkretną osobę, aby wiedziała, czym ma się zająć. Do “tasków” można dodawać dokumenty i zdjęcia. Zalogowani w Redbooth członkowie grupy mogą komentować swoje zadania.

Timecamp – aplikacja do zarządzania czasem

  • wersja bezpłatna o podstawowych funkcjach
  • wersje płatne – 15zł/mc, 20zł/mc i 24zł/mc

Dzięki aplikacji Timecamp możesz obserwować ile czasu potrzebują Twoi pracownicy na wykonanie konkretnego zadania, ponieważ jest to program do zarządzania czasem pracy zespołu. Dzięki niemu ustalasz konkretny czas na wykonanie danego działania, a Timecamp będzie monitorował go na bieżąco, co pozwoli Ci na śledzenie rozwoju sytuacji. Aplikacja pozwala także na rozliczanie się z klientem oraz skontroluje Twój budżet. Program umożliwia integrację z 50 aplikacjami do zarządzania projektami.

Timecamp dostępny jest jako aplikacja na komputery dekstop (Linux, Mac, Windows), plugin do przeglądarek Chrome i Edge, oraz aplikacja mobilna na iPhone i Android.

Fortask – program do zarządzania zadaniami

  • wersja bezpłatna na okres próbny
  • wersje płatne – 12zł/mc, 18zł/mc i 27zł/mc

Dzięki aplikacji Fortask otrzymasz narzędzia do zarządzania projektem, a także do monitoringu poszczególnych etapów jego realizacji. Charakteryzuje się ona przejrzystym interfejsem i szybkością działania. Umożliwia tworzenie szablonów działań, zadań głównych i podzadań, komunikowanie się z grupą za pomocą czatu i wiele innych. Program ten jest dostępny za darmo, ale tylko dla trzech użytkowników w danej grupie. Jednak nawet w darmowej formie jest to wciąż bardzo praktyczne narzędzie.

IC Project – aplikacja do zarządzania zespołem i projektami

  • wersja bezpłatna do 3 użytkowników
  • wersje płatne – 59EUR/mc, 89EUR/mc i 129EUR/mc

Jeśli szukasz kompleksowego programu do zarządzania projektami i zespołem, to IC Project będzie idealnym rozwiązaniem. Pozwala na kontrolę i delegowanie zadań, usprawnia komunikację wśród pracowników, panuje nad terminami poszczególnych zadań, mierzy czas pracy, ma wbudowany komunikator i pozwala na zarządzanie dzięki interaktywnemu kalendarzowi. Dzięki niemu stworzysz raporty projektowe i uzyskasz dostęp do CRM. A wszystko to działa w języku polskim.

HeySpace – połączenie komunikatora i tablicy zadań

  • wersja bezpłatna do 5 użytkowników
  • wersje płatne Premium – 5USD/mc za użytkownika

Program HeySpace to świetne połączenie komunikatora i tablicy z zadaniami dla zespołu. Dzięki niemu masz dostęp do trzech tablic w jednym miejscu – czat, tablice z zadaniami oraz panel pokoi i zespołu. Do każdego zadania możesz przypisać datę, daną osobę odpowiadająca za jego wykonanie, plik, tag czy komentarz. Interfejs programu jest niezwykle intuicyjny i przyjemny. HeySpace jest całkowicie darmowym programem (do 5 użytkowników), który mimo wszystko pozwala na wykonywanie określonych zadań na bardzo wysokim poziomie.

Pracujesz zdalnie? Sprawdź jak ogarnąć ustawienia kamerki
Jak skonfigurować kamerę internetową?

Może Cię zainteresować:

Z wykształcenia dziennikarz prasowy i coach. Tworzeniem treści zajmuje się zawodowo od kilku lat. Pisanie i dobra książka są nieodłącznymi atrybutami w jej życiu. Po latach doszła pasja do gotowania i sprzedaży. Uwielbia nowe technologie, które na co dzień może wykorzystywać w swoim życiu. Uparcie dąży do osiągania celów i nawet dobrze jej to wychodzi.