Search icon

Facebook gwałtownie traci młodych użytkowników. Z jakich serwisów korzystają nastolatki?

28.08.2022 |
| Clock Przeczytasz w 2 Minuty
Facebook gwałtownie traci młodych użytkowników. Z jakich serwisów korzystają nastolatki?
Przeczytasz w 2 Minuty
Zwiększ rozmiar tekstu

Zastanawiałeś się kiedyś, kto używa Facebooka? Pierwsza myśl, która przychodzi do głowy to: „wszyscy”. Badania przeprowadzone przez Pew Research Center wskazują jednak na coś zupełnie innego. Czy Facebook staje się serwisem społecznościowym dla coraz starszych osób?

Facebook – social media dla boomerów?

Dokładne poznanie trendów w Internecie czasami wymaga wnikliwej analizy badań. Czasem nie wystarczy sprawdzenie aktualnych wyników, warto porównać je z tymi sprzed kilku lat. Chęć nastolatków do korzystania z Facebooka możemy przeanalizować na podstawie badań Paw Research Center.

W 2013 roku 77% nastolatków (13-17 lat) korzystało z Facebooka. Dziś to tylko 32%.

Czy oznacza to, że tak duża rzesza przebadanych osób porzuciła media społecznościowe i zajęła się innymi sprawami? Oczywiście, nie. Z biegiem lat młodzież zaczęła po prostu korzystać z innych serwisów społecznościowych.

Kto używa Facebooka? Raczej nie nastolatki

Ciekawe są także spostrzeżenia badaczy z Paw Research Center. Już w 2013 wiele osób w wieku 13-17 lat twierdziło, że nie czuje się swobodnie, używając Facebooka i nie sprawia to tyle przyjemności, co korzystanie z innych aplikacji i stron. Facebook był dla nich raczej jednym z dostępnych w sieci narzędzi, a niektórzy określili korzystanie z niego jako obowiązek.

Jakich aplikacji i social mediów używają młodzi?

Wśród młodzieży Facebook nie cieszy się zbyt dużym uznaniem. Patrząc na to, kto używa Facebooka, są to raczej rodzice i dziadkowie nastolatków. Osoby w wieku 13-17 lat wybierają takie apki, jak YouTube (aż 95% przebadanych), TikTok (67%), czy Instagram, który przyciągnął 62% młodzieży. Nieco z tyłu zostaje Snapchat, z którego korzysta 59% młodzieży. To i tak niemal dwukrotnie więcej niż Facebook.

Poza tym, z jakich aplikacji korzystają internauci, badanie dotyczyło też częstotliwości. Warto przyjrzeć się odpowiedzi „niemal cały czas” w przypadku wspomnianych już social mediów. Dla YouTube taką opcję wybrało aż 19% ankietowanych. Tik-Tok przyciąga młodych na całe dni dla 16% ankietowanych, a w przypadku Instagrama wynik wynosi 15%.

10% ankietowanych używa Snapchata prawie cały czas, a dla Facebooka taką odpowiedź zaznaczyło zaledwie 2% osób. Wszystkie wyniki mogą być nieco szokujące. Pewną ulgą jest fakt, że ponad 35% badanych nastolatków przyznaje, że spędza w social mediach zbyt dużo czasu. Prawie połowa deklaruje też, że mogłaby całkowicie zrezygnować z mediów społecznościowych.

nano google news

Może zainteresują Cię także te artykuły

Telefonami komórkowymi interesował się jeszcze w czasach, gdy przedrostek “smart”-” oznaczał możliwość wysłania SMS-a. Przed dokonaniem jakiegokolwiek zakupu zawsze ogląda wszystkie recenzje i testy. W wolnych chwilach lubi grać w szachy i na gitarze basowej.