Zarabianie na TikToku – 5 skutecznych sposobów. Ile zarabiają TikTokerzy?
TikTok to jedna z najczęściej używanych platform społecznościowych, która zdobywa coraz większą popularność, zarówno wśród przedstawicieli najmłodszego, jak i starszego pokolenia. Krótkie filmy, z których słynie aplikacja, mogą być nie tylko źródłem rozrywki, ale też zarobków. Co warto wiedzieć o platformie TikTok, jak zarabiać i na co zwrócić uwagę, by osiągnąć sukces? Przedstawiamy 5 sposobów, którymi powinni zainteresować się początkujący TikTokerzy.
- Czy na TikToku się zarabia?
- Skuteczne sposoby na zarabianie na TikToku
- Zarabianie na oglądaniu TikToka – czy to możliwe?
- Ile zarabiają TikTokerzy w Polsce i zagranicą?
Czy na TikToku się zarabia?
TikTok zadebiutował w 2016 roku i od dłuższego czasu jest jedną najpopularniejszych aplikacji na smartfony. Użytkownicy tworzą na platformie krótkie filmiki, które są często wzbogacone o muzykę, tekst i różnego rodzaju efekty cyfrowe. Aby zacząć zarabiać na swoich treściach, trzeba przede wszystkim wykazać się kreatywnością i trafić w pewną niszę, która zainteresuje odbiorców. Poziom zarobków zależy między innymi od zasięgów, czyli liczby osób, które obserwują dany kanał, a także ich zaangażowania.
TikToker nie zarabia niestety na samych wyświetleniach materiałów czy ich polubieniach.
Po zdobyciu 1000 followersów TikTok umożliwia przyjmowanie prezentów od swoich fanów podczas transmisji filmów na żywo. W rzeczywistości są to ikony, które kupuje się za określoną ilość Monet. Jak to działa krok po kroku?
Użytkownik kupuje wirtualną walutę – Monety, a następnie wydaje ją na prezenty, które może wysyłać danemu twórcy podczas transmisji TikTok Live. TikToker może wymienić je na diamenty, a później na prawdziwe pieniądze. TikTok pobiera prowizję w wysokości 50%, a do tego serwis podkreśla, iż sposób przeliczania Prezentów na Diamenty jest ustalany przez operatora serwisu według jego uznania.
Skuteczne sposoby na zarabianie na TikToku
Zastanawiasz się, jak włączyć zarabianie na TikToku? Jest to możliwe właściwie od razu po założeniu konta i zdobycia followersów (jedynym wyjątkiem jest już wspomniane zarabianie na transmisjach na żywo). Poniżej znajdziesz 5 sposobów na zarabianie na TikToku.
1. Promowanie produktów = influencer marketing
Każda firma chce skutecznie reklamować swoje produkty szerokiemu gronu odbiorców, dlatego też TikTok, jako platforma skupiająca ponad miliard użytkowników na całym świecie, jest często najlepszym wyborem. Dlatego też przedsiębiorstwa zapraszają do współpracy tych TikTokerów, którzy mają dużą liczbę followersów i oferują im wynagrodzenie w zamian za treści, które zawierają lub polecają ich ofertę. Nie musisz jednak koniecznie czekać na zaproszenie – jeśli masz już grono obserwujących Cię osób, możesz skontaktować się np. z lokalnymi firmami i zaproponować taką właśnie formę współpracy.
2. Programy partnerskie – marketing afiliacyjny
Osoby, które dopiero budują swój wizerunek, mogą postawić na programy partnerskie. Ułatwiają one kontakt z wieloma firmami, które są zainteresowane promowaniem swoich produktów na TikToku. W wielu przypadkach nie jest wymagana duża liczba obserwatorów, by zacząć zarabiać. Dodanie wygenerowanych linków afiliacyjnych do swoich treści umożliwia followersom kupno danego polecanego produktu, a twórcy uzyskanie procentu od jego sprzedaży.
3. Transmisje na żywo
Wspomniane nieco wyżej już TikTok Live to kolejny sposób na to, by wygenerować na platformie TikTok zarobki. Transmisje na żywo dają możliwość bezpośredniej interakcji z obserwującymi oraz pozwalają im wysyłać TikTokerowi gifty, które wymienia się na diamenty i rzeczywiste pieniądze. Jednak to nie wszystko. Podczas live’a możesz też sprzedawać lub promować swoje własne produkty lub usługi i zdobywać zaufanie swoich widzów.
4. Zarządzanie kontami i social media marketing
Ciekawym sposobem na zarobek jest prowadzenie konta innym osobom. Jeśli masz doświadczenie i doskonale wiesz, w jaki sposób zachęcić widzów do zostania followersami danego TikTokera, to jest to rozwiązanie dla Ciebie. Umiejętnością, którą warto posiadać, jest zarządzanie kampaniami TikTok Ads, czyli systemem reklamowym dla użytkowników biznesowych.
5. Sprzedaż kont
Jeśli nie interesuje Cię influencing ani reklamowanie produktów firm, możesz rozwijać własne konta, a następnie sprzedawać je innym. Ostateczny zarobek zależy tutaj od liczby widzów, którzy regularnie odwiedzają Twój kanał i są zaangażowani w tworzone treści. Firmy chętnie płacą za rozwinięte konta na TikToku, gdyż po ich zakupieniu mogą od razu zacząć reklamować swoje usługi.
Zarabianie na oglądaniu TikToka – czy to możliwe?
Zarabiać na TikToku można również poprzez zbieranie punktów od platformy. Mają one postać wirtualnych kamieni i otrzymuje się je np. za zaproszenie swoich znajomych do aplikacji. Każda nowa rejestracja z wygenerowanego, personalizowanego linku to 50 rubinów. Ponadto, jeśli zaproszony przez Ciebie użytkownik będzie oglądać filmy przez minimum 10 minut dziennie, możesz otrzymać kolejne 250 rubinów, czyli 2,50 euro.
Wśród nagradzanych czynności znaleźć można też wyświetlanie regulaminów (100 rubinów), filmików (1 minuta dziennie – 200 rubinów, 3 minuty – 300, 10 minut – 500) czy publikowanie nowych materiałów (1 film dziennie – 500 rubinów). Aby skorzystać z kampanii wystarczy tylko wejść w zakładkę “Ja” i wybrać “Spread the word”.
Ile zarabiają TikTokerzy w Polsce i zagranicą?
Liczba followersów ma duże znaczenie w serwisie, gdyż określa poziom popularności twórcy, a co za tym idzie, pozwala dobrze zarobić. Nie ma tak naprawdę konkretnej liczby, która wskazuje od ilu obserwujących zarabia się na TikToku, jednak warto przyjrzeć się najpopularniejszym kontom, aby zrozumieć skalę. Najlepsi TikTokerzy, którzy mają duży zasięg, mogą liczyć na naprawdę niezłe zarobki.
Ile zarabia się na TikToku? Oto najpopularniejsze konta na świecie:
- Charli D’Amelio – 141,7 mln widzów (17,5 mln dolarów rocznie),
- Dixie – 57,3 mln widzów (10 mln dolarów rocznie),
- Addison Rae – 87,9 mln widzów (8,5 mln dolarów rocznie).
Wśród polskich TikTokerów największe zasięgi mają:
- Kamila Smogulecka – 7,8 mln widzów,
- Kuba Norek – 5,5 mln widzów,
- Franek Bielak – 12,1 mln widzów.
Skala zarobków polskich Tiktokerów jest bardzo szeroka. Początkujące osoby zarabiają przede wszystkim na barterze, a ci, którzy są już popularni mogą otrzymywać nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych za reklamę.
Może Cię zainteresować: