Zarabianie na Instagramie – jak zacząć i ile można zarobić na Insta?

08.10.2022 |
| Clock Przeczytasz w 4 Minuty
Zarabianie na Instagramie – jak zacząć i ile można zarobić na Insta?
Przeczytasz w 4 Minuty
Zwiększ rozmiar tekstu

Wiele osób marzy, by stać się znanym influencerem i zrobić karierę w social mediach. Jednym z najczęściej wybieranych portali, które mają pomóc spełnić aspiracje do bycia sławnym, jest Instagram. Istnieje kilka sprawdzonych sposobów, by zacząć monetyzować swój profil – warto wiedzieć, że sam oryginalny pomysł może nie być wystarczający. A zatem – jak zarabiać na Instagramie? Sprawdźmy, jak się do tego zabrać.

Jak zacząć zarabiać na Instagramie?

Pierwszym krokiem ku zarabianiu na Instagramie jest przekształcenie swojego prywatnego konta w profesjonalne. Jest to bardzo proste:

  1. Przejdź do ustawień i wybierz zakładkę “konto”.
  2. Kliknij opcję “przełącz na konto profesjonalne”.
  3. Wybierz kategorię, która odpowiada Twojej działalności.

I gotowe! Konto profesjonalne daje szereg możliwości, w tym dostęp do statystyk, promowanie swoich postów, umieszczenie danych kontaktowych oraz linku w profilu, a także sprzedaż własnych produktów bezpośrednio przez serwis. Oczywiście to tylko początek drogi, jaką należy przejść, by zarobić na Instagramie.

jak zarabiać na Instagramie

Warto jeszcze zwrócić baczną uwagę na takie kwestie, jak:

  • wizerunek – zadbaj o atrakcyjny opis w biogramie, który nie tylko przyciągnie uwagę użytkowników, ale też będzie zawierać kluczowe informacje.
  • Pomysł – skoncentruj się na dwóch, trzech głównych tematach; zadbaj też o logiczną całość feeda, by sprawiał wrażenie przemyślanego.
  • Jakość – zadbaj o to, by wstawiane materiały miały odpowiedni kontrast, kompozycję. Muszą wyglądać profesjonalnie i solidnie.
  • Konsekwencja – regularnie dodawaj treści na swoim profilu. Sprawdź, które dni i godziny będą najlepsze, by wstawić kolejny post.

Zarabianie na Instagramie – kilka sprawdzonych sposobów

Jeśli masz już konto profesjonalne i pomysł, możesz wykorzystać kilka sposobów, by zarabiać na swoim profilu. Jednym z nich jest współpraca na Instagramie z markami. Sponsorowane posty lub relacje to dobre rozwiązanie, by mieć wpływy. Warto sprawdzić firmy, które oferują produkty związane z tematyką Twojego profilu i skontaktować się z nimi bezpośrednio.

Kolejnym sposobem na to jak zarabiać na Instagramie jest promowanie swojej firmy. Jeśli masz konto np. w sklepie Etsy i sprzedajesz tam rękodzieło – profil na Insta zapewni Ci dodatkową reklamę. Istotne jest tutaj robienie dobrze oświetlonych zdjęć swoich produktów, a także opatrywanie postów odpowiednimi hashtagami.

Podobnym sposobem jest sprzedawanie nieużywanych rzeczy na Instagramie, np. ubrań. Wystarczy tylko atrakcyjnie je zaprezentować w swoich postach i dodać niezbędne informacje, np. markę, rozmiar czy stan.

ile zarabia się na instagramie

Inną jeszcze metodą jest zapłacenie za promowanie postów, na których zależy Ci, by jak najwięcej osób je zobaczyło. Ciekawym pomysłem jest również sprzedawanie swoich zdjęć. Warto dodać do nich niestandardowe znaki wodne, które przyciągną potencjalnych nabywców.

W monetyzowaniu profilu mogą pomóc też aplikacje do zarabiania na Instagramie. Jednymi z najpopularniejszych są InstaGo oraz Inflact. Ich działanie opiera się głównie na zautomatyzowanym promowaniu kont.

Jeśli masz wiedzę oraz osiągnąłeś już pewien stały sukces marketingowy, pomyśl o stworzeniu kursu, w którym zawrzesz porady  i wskazówki, pomagające w reklamowaniu swojej marki.

Ile trzeba mieć followersów na Insta, aby zarabiać?

Kluczem do zarabiania na Instagramie jest zgromadzenie zaangażowanej grupy obserwujących, którzy wchodzą w interakcje.

Aby rozpocząć współpracę z markami, trzeba uzbierać minimum 10 tys. realnych obserwatorów.

Od tej liczby profil staje się już atrakcyjny dla reklamodawców. Oczywiście na mniejszych kontach zarabianie jest również możliwe, jednak warunkiem jest tutaj oferowanie własnych produktów lub usług. Wówczas nawet przy 1000 followersów można zacząć zarabiać.

Ile kosztuje jeden post na Insta?

Zastanawiasz się, ile zarabia się za jeden post na Instagramie? To zależy między innymi od tego, ilu masz obserwatorów oraz jaki jest średni wskaźnik interakcji generowany przez wstawiane treści. Zarobki są bardzo zróżnicowane. Osoby, które mają od 6 do 10 tys. followersów (tzw. nano influencerzy) zarabiają około 30 euro za post. Zazwyczaj współpraca z nimi organizowana jest w formie pakietów, które mają zwiększyć zarobki.

jak zacząć zarabiać na instagramie

W przypadku mikro influencerów, czyli osób, które mają kilkadziesiąt tysięcy fanów na swoim profilu, zarobki sięgają od 100 do 180 euro za jeden post. Wszystko zależy od niszy – w kategorii finanse zarabia się o wiele więcej.

Instagramerzy, którzy mogą pochwalić się ponad 100 tys. followersów zarabiają z łatwością ok. 500 euro za post. Gdy ilość osób obserwujących wzrośnie do miliona zyski rosną jeszcze bardziej – średnio, na samym początku, może to być nawet 1-2 tys. euro za jeden post.

Ile zarabia się na Instagramie?

Na Instagramie można osiągać wysokie, jednak nieregularne dochody. Trzeba włożyć mnóstwo pracy, by zdobyć popularność i wybić się wśród licznej konkurencji. Wszystko zależy od tego, jakie masz zasięgi – im wyższe, tym więcej firm będzie chciało z Tobą współpracować, a co za tym idzie – będziesz lepiej zarabiać. Najlepsi na Instagramie mogą liczyć na roczne kwoty zarobki od 500 tys. do 1 mln zł.

Najlepiej zarabiający Instagramerzy (w Polsce i na świecie)

Obserwując najpopularniejszych influencerów z pewnością można podpatrzeć co nie co, jak zarobić na Instagramie. Zgodnie z aktualnymi danymi opublikowanymi przez niemiecką firmę Statista, w top najlepiej zarabiających Instagramerów znajdują się sportowcy, gwiazdy kina oraz muzyki. Za jeden post otrzymują zawrotne kwoty:

  1. Cristiano Ronaldo – 2,4 mln. dol.
  2. Kylie Jenner – 1,84 mln. dol.
  3. Lionel Messi – 1,78 mln. dol.
  4. Selena Gomez – 1,74 mln. dol.
  5. Dwayne Johnson – 1,71 mln. dol.

W przypadku polskich Instagramerów kwota za jeden post wypada nieco gorzej:

  1. Robert Lewandowski – ok. 500 tys. zł.
  2. Marcin Dubiel – ok. 181 tys. zł.
  3. Weronika Sowa (Wersow) – ok. 156 tys. zł.
  4. Karol Wiśniewski (Friz) – ok. 141 tys. zł.
  5. Anna Maria Sieklucka – ok. 100 tys. zł.

Może Cię zainteresować:

Filozof z wykształcenia, fanka nowych technologii i gier komputerowych. W wolnych chwilach uwielbia grać w Talisman, czytać fantastykę i biografie, piec ciasta i babeczki oraz jeździć na rowerze.