Ceny rosną, a iPhone sprzedaje się lepiej niż kiedykolwiek
Apple bije kolejne rekordy pod względem sprzedaży. Dlaczego tak się dzieje? Zdaniem samego producenta z Cupertino duży wpływ na ten fakt ma coraz większa liczba użytkowników przerzucających się na iPhone z innej platformy. I o ile w przeszłości takie osoby mogły wcześniej korzystać z Windows Phone, czy Symbiana, dziś po prostu mowa o byłych właścicielach smartfonów z Androidem.
Kupno iPhone zamiast Androida przez spore grono osób spowodowało wzrost przychodów o 2% (w porównaniu III kwartał 2022 względem analogicznego okresu rok temu). W osiągnięciu tak dobrego wyniku nie przeszkodziła nawet dość niepewna sytuacja na świecie.
Switchersi wybierają iPhone zamiast Androida
„Switchers” – tym określeniem pracownicy Apple nazywają osoby, które przeniosły się na smartfon z iOS z urządzenia pracującego pod kontrolą Androida. Po opublikowaniu wyników za trzeci kwartał 2022 dyrektor generalny Apple, Tim Cook, przyznał, że „switchersi” pomogli w uzyskaniu dobrego wyniku.
Czerwiec 2022 jest dla Apple rekordowym miesiącem pod kątem przechodzenia na iPhone przez użytkowników smartfonów innych marek.
Rosnąca ilość osób wybierających iPhone zamiast dotychczasowych modeli zasila pulę wiernych użytkowników sprzętu Apple. Sam CFO Apple, Luca Maestri, potwierdza te dane. Wspomina też o wynikach badania 451 Research – wynika z niego, że 98% użytkowników iPhone jest zadowolona z wyboru.
Poza zadowoleniem dotychczasowych klientów, za rekordowymi przychodami Apple stoi też chęć dołączenia się użytkowników do sieci 5G. Urządzenia Apple oferują taką możliwość, najwyraźniej wiele osób właśnie z powodu braku 5G w dotychczasowym smartfonie decyduje się na zmianę telefonu na nowy. Co więcej, dobre wyniki sprzedaży iPhone odnotowano w każdym regionie geograficznym.
Wyniki sprzedaży Apple w III kwartale 2022 roku względem poprzedniego roku
Ostatni raport finansowy Apple wskazuje na łączne przychody ze sprzedaży wynoszące niemal 83 miliony dolarów. To o około 1,5 miliarda $ więcej niż w zeszłym roku. Sumę tę podzielono na kilka kategorii:
- sprzedaż iPhone: 40,7 miliarda dolarów (rok temu: 39,6 miliarda $)
- sprzedaż iPad: 7,2 miliarda dolarów (rok temu: 7,4 miliarda $)
- pokrowce, etui dla urządzeń: 7,4 miliarda dolarów (rok temu: 8,2 miliarda $)
- wearable, smart home, akcesoria: 8,1 miliarda dolarów (rok temu: 8,8 miliarda $)
- sprzedaż dodatkowych usług (np. serwis): 19,6 miliarda dolarów (rok temu: 17,5 miliarda $)
Przedstawiciele Apple przyznają jednak, że nie w każdej dziedzinie radzą sobie aż tak dobrze. Spadła między innymi sprzedaż komputerów Mac. Najwyraźniej Apple musi jeszcze poszukać „switchersów” wśród osób korzystających z Windowsa.
Zobaczymy, jak na te wyniki wpłyną spodziewane podwyżki cen iPhone 14, które mają być naprawdę wysokie.
Może zainteresują Cię też te artykuły