Search icon

Ile zarabia YouTuber? Zarobki na YouTube w Polsce i na świecie

16.04.2024 |
| Clock Przeczytasz w 6 Minuty
Ile zarabia YouTuber? Zarobki na YouTube w Polsce i na świecie
Przeczytasz w 6 Minuty
Zwiększ rozmiar tekstu

Zarobki z YouTube mogą sięgać nawet kilkanaście tysięcy dolarów dziennie. Wiele zależy jednak od popularności kanału, tematyki publikacji oraz tego, jak wiele pracy w swój kanał wkłada twórca. Ile zarabia YouTuber na świecie? Jakie kwoty inkasują najbogatsi YouTuberzy w Polsce? Odpowiadamy na te pytania.

Ile zarabia się na YouTube?

Od czego uzależniona jest wysokość zarobków na YouTube? O tym fakcie decyduje przede wszystkim popularność kanału oraz typ zawartości – niektóre z rodzajów publikacji są bowiem znacznie hojniej opłacane przez reklamodawców. Ile płaci YouTube za 1000 wyświetleń? Według rozmów Business Insider prowadzonych z dziesiątkami twórców średnia kwota za 1000 wyświetleń wynosi od 0,04 do 0,06 dolara w przypadku krótkich filmów, natomiast od 1,61 do nawet 29,30 dolarów, jeśli mamy do czynienia z długimi publikacjami.

ile zarabia się na youtube

Zatem można przyjąć, że w przypadku krótkich publikacji za 1000 wyświetleń zarobimy średnio 20 groszy, natomiast dłuższe formy pozwolą nam uzyskać zarobki na YouTube rzędu od około 6 do nawet 115 złotych za każde 1000 wyświetleń. Jeśli mamy na kanale 5 dobrych i długich publikacji, z których każda odnotowuje codziennie przynajmniej 5000 wyświetleń, nasze codzienne zarobki z YouTube mogą wynieść: 5 x 5 000 = 25 000 wyświetleń = od 150 złotych dziennie wzwyż.

Ile zarabiają najbogatsi YouTuberzy w Polsce?

Ile zarabia YouTuber w Polsce? Na to pytanie trudno odpowiedzieć jednoznacznie, ponieważ twórcy zwykle nie dzielą się takimi informacjami publicznie. Według GoWork.pl najbogatsi YouTuberzy w Polsce inkasują około kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie. I rzeczywiście, w czerwcu 2022 roku jeden z najpopularniejszych YouTuberów w Polsce – Nitrozyniak sam pochwalił się, ile zarobił za 16 milionów wyświetleń. Okazało się, że otrzymał za to niespełna 20 tysięcy dolarów, czyli przeszło 88 tysięcy złotych. To oczywiście nie jedyne źródło dochodu tego twórcy, ponieważ utrzymuje się on również z donejtów, lokowania produktu i wielu innych form.

ile płaci youtube

Na pytanie, ile zarabia YouTuber odpowiedział także reZigiusz, który ujawnił w grudniu 2020 roku, że na wszystkich opublikowanych do tamtej pory filmach zarobił kwotę wynoszącą niecałe 900 tysięcy złotych. Z kolei Murcix należąca do słynnej „Ekipy” wyjawiła, że jej zarobki z emisji reklam na YouTube wynoszą miesięcznie około 6,5 tysiąca dolarów.

Którzy polscy YouTuberzy mają najwięcej subskrypcji? Oto lista TOP 10:

  1. Blowek – 5,19 mln,
  2. Friz – 5,16 mln,
  3. reZigiusz – 4,87 mln,
  4. Stuu – 4,2 mln,
  5. SA Wardega – 3,55 mln,
  6. Naruciak – 3,55 mln,
  7. AbstrachujeTV – 3,38 mln,
  8. IsAmU – 2,78 mln,
  9. Planeta Faktów – 2,75 mln;
  10. Kaluch – 2,57 mln.

Najlepiej zarabiający YouTuberzy na świecie

Ile zarabiają YouTuberzy na świecie? Forbes w 2022 roku opublikował listę najbogatszych twórców. Na szczycie listy znalazł się MrBeast, który miał zarobić na swojej działalności aż 82 miliony dolarów. Drugie miejsce zajęli ex aequo: duet Rhett & Link, PrestonPlayz i Ryan Kaji. Wszyscy z nich zarobili po 35 milionów dolarów.

W 2024 roku wśród osób, które notują najwyższe zarobki z YouTube nadal znajduje się MrBeast. Według szacunków portalu Statista, wiodącego w branży statycznej i zgodnie z publikacją Target Internet twórca zarabia rocznie około 54 miliony dolarów.

Kolejne miejsca w rankingu najwyższych zarobków na YouTube zajmują:

  • Jake Paul – 45 mln dolarów rocznie;
  • Markiplier – 38 mln dolarów rocznie;
  • Rhett and Link – 30 mln dolarów rocznie;
  • Unspeakable – 28,5 mln dolarów rocznie;
  • Nastya (Anastasia Radzinskaya) – 28 mln dolarów rocznie;
  • Ryan Kaji – 27 mln dolarów rocznie;
  • Dude Perfect – 20 mln dolarów rocznie;
  • Logan Paul – 18 mln dolarów rocznie;
  • Preston Arsement – 16 mln dolarów rocznie.

Zarobki na YouTube – na czym można zarabiać?

Sposobów na to, jak zarabiać na YT, jest co najmniej kilka. Twórca internetowy może czerpać dochody z:

  • członkostwa w programie YouTube Premium;
  • emisji reklam przy filmach w ramach programu Google AdSense;
  • indywidualnych współprac ze sponsorami (np. w ramach lokowania produktu);
  • prowadzenia tzw. streamów, w trakcie których widzowie mogą przekazywać na rzecz YouTubera donejty;
  • publikowania treści w ramach formatu YouTube Shorts;
  • sprzedaży kolekcji gadżetów sygnowanych nazwiskiem YouTubera.
zarobki youtuberów

Program Google AdSense

Jak zarabiać na YT? Podstawowym źródłem dochodu z YouTube są reklamy Google AdSense. Aby jednak móc na nich zarabiać, należy spełnić określona kryteria: 1000 subskrybentów i łączny czas oglądanych na kanale filmów wynoszący 4000 godzin. Zaczynając karierę na YT warto się z tym faktem liczyć i odpowiednio planować rozwój kanału.

Zyski z reklam AdSense będą płynąć również z opłat użytkowników za abonament YouTube Premium, który pozwala im oglądać YouTube bez reklam.

Program partnerski YouTube Premium

Zarobki na YouTube w ramach programu partnerskiego YouTube są możliwe jedynie dla osób, które spełnią następujące wymagania:

  • minimum 1000 subskrypcji na kanale;
  • wysokie zaangażowanie widzów, przedkładające się na minimum 4000 godzin oglądania filmów na danym kanale w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Samo aplikowanie do programu nie gwarantuje tego, że dołączymy do najbogatszych YouTuberów w Polsce. Na to, ile zarabia się na YT wpływa bowiem wiele różnorodnych czynników, w tym również konsekwentne tworzenie wysokiej jakości treści.

Współpraca z firmami zewnętrznymi

Kolejna ze wspomnianych opcji, czyli współpraca z firmami zewnętrznymi, dotyczy najczęściej YouTuberów o ugruntowanej pozycji. Firmy zwracają się do twórców treści z propozycją reklamowania oferowanych przez nie produktów i usług, zaś YouTuberzy otrzymują za to stosowne gratyfikacje finansowe.

Korzyści są obupólne – firmy zwiększają rozpoznawalność, a YouTuberzy mają kolejne źródło dochodu i motywacji.

Niektórzy influencerzy za promowanie towarów w ramach swoich filmów pobierają nie tylko wynagrodzenie finansowe. Popularnym zjawiskiem jest także barter. Polega to na tym, że zaprezentowany w ramach filmu produkt lub usługa trafia do YouTubera całkowicie za darmo. 

Własny brand

Wielu YouTuberów decyduje się także na uruchomienie własnych sklepów internetowych, w których oferują rozmaite gadżety sygnowane swoim pseudonimem. W przypadku, gdy YouTuber cieszy się dużą popularnością, pieniądze z tego typu działalności mogą być całkiem spore. W ofercie takich sklepów znajdują się m.in. kubki, bluzy, długopisy i wiele, wiele innych.

Datki dla twórców

Kolejnym źródłem dochodu YouTuberów są tzw. donejty przekazywane przez widzów, najczęściej w trakcie transmisji na żywo. Na YouTube donejty mają formę superczatu, czyli specjalnej wiadomości tekstowej, którą widzowie mogą wysłać YouTuberowi wraz z wsparciem finansowym. Twórcy najczęściej odpowiadają na te wiadomości w czasie streamu, więc tacy widzowie mogą czuć się wyróżnieni. Oprócz tego oglądający mogą skorzystać z tzw.  supernaklejek, aby bardziej uwidocznić swoje wiadomości. Pieniądze z zakupu supernaklejek oraz z wysłanych superczatów są przekazywane twórcom. 

Inną metodą na zachęcenie widzów do wsparcia twórcy może być założenie profilu na dedykowanym portalu, np. na Patronite. Z tej możliwości także korzysta wielu YouTuberów. 

YouTube Shorts

Jeszcze inną opcją jest publikacja krótkich filmików w formacie YouTube ShortsFirma aby zachęcić twórców do tworzenia tego typu treści zapowiedziała, że podzieli kwotę 100 milionów dolarów pomiędzy tych twórców, którzy będą tworzyć najbardziej angażujące i wartościowe filmiki. 

Od czego zależy, ile płaci YouTube?

Zarobki na YouTube mogą się wahać, w zależności od wielkości widowni. Według Influencer marketingHub za wpływowe uznaje się kanały, które mają powyżej 1 miliona subskrybentów. Podobne wnioski nasuwają sondaże przeprowadzone przez Portal Business Insider, który przestawił, ile zarabia się na YT, w zależności od liczby subskrybentów. Twórca o widowni liczącej około 100 tysięcy subskrybentów może liczyć na zarobki w skali od 1000 do nawet 6000 dolarów miesięcznie. Tymczasem YouTuber, którego kanał zasubskrybowało ponad milion osób, może zarobić miesięcznie nawet kilkukrotnie więcej.

Zarobki z YouTube są zależne od tematyki publikacji i branży, w której działa YouTuber.

Według raportu Business Insider najbardziej dochodowa, jeśli chodzi o przychody z reklam AdSense na YouTube, jest branża rozrywkowa, natomiast w drugiej kolejności – branża gamingowa.

Inne czynniki, które mogą wpływać na to, ile zarabia się na YT to także:

  • częstotliwość publikacji – YouTube premiuje tych twórców, którzy publikują filmy w miarę regularnie, co najmniej 2-3 razy w miesiącu;
  • format publikacji – na popularności zyskują krótsze formy, tzw. YouTube Shorts oraz filmy nagrane i oglądane w orientacji pionowej, które są bardziej przystępne dla urządzeń mobilnych. Zapewniają one o 10-20% więcej konwersji;
  • liczba subskrybentów – YouTube stosuje specjalny algorytm przy wyliczaniu ostatecznej wysokości dochodu, w którym uwzględnia się nie tylko wyświetlenia filmów, ale również właśnie liczbę osób subskrybujących dany kanał.
Kto używa Facebooka? Na pewno nie młodzież

Zarobki z YouTube można oszacować, korzystając z licznych narzędzi dostępnych w Internecie. Jednym z nich jest Youtube Money Calculator udostępniony przez Influencer MarketingHub. Aby obliczyć potencjalne zarobki na YouTube wystarczy przeciągnąć suwak z wyświetleniami. Po zaimportowaniu URL możliwe jest także oszacowanie przychodu na podstawie liczby subskrybentów oraz liczby wyświetleń materiałów wideo.

Innym narzędziem, które pomoże w uzyskaniu odpowiedzi na pytanie, ile zarabia się na YT, jest Social Blade Compare system stworzony przez Social Blade. Porównywarka pozwala na przeanalizowanie różnych kanałów YouTube, obliczanie szacunkowych zarobków z YouTube oraz tworzenie prognoz na przyszłość na podstawie otrzymanych danych i wykresów.

Może Cię zainteresować:

Z wykształcenia biolog — antropolog, zawodowo od 2017 roku zajmuje się tworzeniem contentu dla różnych marek. Wcześniej pracowała w branży eventowej. Stara się dużo podróżować, przede wszystkim górskimi szlakami, kocha psy (najbardziej swojego setera szkockiego!), jest również miłośniczką gier planszowych oraz gier video, w szczególności z gatunku action-RPG.