Search icon

Dzięki Microsoftowi Netflix będzie tańszy, ale z reklamami

18.07.2022 |
| Clock Przeczytasz w 2 Minuty
Dzięki Microsoftowi Netflix będzie tańszy, ale z reklamami
Przeczytasz w 2 Minuty
Zwiększ rozmiar tekstu

Netflix co prawda jest największym graczem wśród platform VOD, ostatnio boryka się jednak z pewnymi problemami. Spośród ponad 220 milionów użytkowników, nawet 2 miliony mogą zrezygnować z Netflixa w 2022 roku. Sposobem na wzrost zainteresowania usługą, głównie wśród mniej zamożnych odbiorców, może być zaproponowanie im tańszego, a może nawet darmowego pakietu. Pomóc w tym może współpraca z Microsoft, a tańsza usługa oznaczałaby pojawienie się reklamy na Netflix.

Problemy Netfliksa

Jeszcze niedawno władze Netfliksa (między innymi dyrektor generalny, Reed Hastings) informowały, że reklamy na Netflix nigdy się nie pojawią. Kilka miesięcy temu serwis ogłosił jednak zauważalny spadek liczby subskrybentów. W pierwszym kwartale miało ich bowiem ubyć aż 200 tysięcy, a w kolejnych miesiącach suma może wzrosnąć nawet dziesięciokrotnie.

Liczba subskrybentów Netflix spada między innymi ze względu na silną konkurencję na rynku. Disney+ posiada obecnie niemal 150 milionów użytkowników, co oznacza wzrost aż o 100 milionów w ostatnie dwa lata. Na ostatnim miejscu podium plasuje się natomiast Amazon Prime Video z niemal 120 milionami odbiorców. Według szacunków obie platformy w ciągu 3-4 lat mogą prześcignąć Netfliksa.

Zobacz, czym możesz zastąpić Netflixa:
Najlepsze serwisy VOD w Polsce. Alternatywa dla Netflix

Po opublikowaniu kwietniowego raportu, akcje Netflix spadły z 600 $ do 175 $.

Jednocześnie badania przeprowadzone przez serwis streamingowy wskazują na spore zainteresowanie możliwością wykupienia tańszego pakietu. Skoro Netflix jest dla niektórych osób zbyt drogi, władze postanowiły zrewidować swoje założenia dotyczące reklam.

Reklamy na Netflix sposobem na przyciągnięcie nowych klientów

W przeszłości kilkukrotnie informowaliśmy o planach Netfliksa, które mają przenieść firmie większe zyski. Mówiło się między innymi o płatnej możliwości dzielenia się kontent Netflix i o pierwszych pogłoskach na temat reklam na Netflix. Teraz ta druga wiadomość stała się faktem.

Partnerem Netfliksa, który pomoże dostarczyć reklamy jest Microsoft.

Póki co ciężko stwierdzić, kiedy to nastąpi. Informacja została potwierdzona jednak przez władze spółki. Dziś pakiety Netflix kosztują w naszym kraju 29, 43 lub 60 złotych (w zależności od wybranej opcji, ilości ekranów i jakości wideo). Gdy pojawi się opcja pakietu Netflix z reklamami, cena zapewne spadnie.

Może zainteresują Cię także te artykuły

TEMATYKA:
Telefonami komórkowymi interesował się jeszcze w czasach, gdy przedrostek “smart”-” oznaczał możliwość wysłania SMS-a. Przed dokonaniem jakiegokolwiek zakupu zawsze ogląda wszystkie recenzje i testy. W wolnych chwilach lubi grać w szachy i na gitarze basowej.