Zapowiedź sporych zmian w Disney+ – połączenie z Hulu, podwyżka ceny i nowy pakiet z reklamami
Disney+ i Hulu w jednej aplikacji to przyszłość, która czeka amerykańskich użytkowników jeszcze w tym roku. W planach jest też podwyżka cen oraz Disney+ z reklamami w Europie.
Disney+ i Hulu – jedna aplikacja kwestią czasu
Fakt, iż serwis Disney+ w drugim kwartale 2023 roku stracił 4 miliony subskrybentów, podczas gdy Hulu zyskało kolejnych 200 000, skłoniło władze Disneya do podjęcia strategicznych kroków. Wspólna aplikacja Disney+ i Hulu zobaczy światło dzienne jeszcze w tym roku:
Chociaż nadal oferujemy Disney+, Hulu i ESPN+ jako samodzielne opcje, jest to logiczny krok w kierunku rozwoju naszej oferty DTC [direct-to-consumer], która zapewni większe możliwości dla reklamodawców, dając jednocześnie abonentom dostęp do solidniejszych i usprawnionych treści. Skutkuje to większym zaangażowaniem widzów i ostatecznie prowadzi do bardziej ujednoliconego doświadczenia w zakresie streamingu
– oświadczył Robert Iger, dyrektor generalny The Walt Disney Company.
Ruch ten pozostaje również w zgodzie z doniesieniami o chęci wykupienia kolejnych udziałów w Hulu przez Disneya, który na ten moment skupia w swoich rękach ich 66%. Jest też postrzegany jako odpowiedź na integracyjne działania konkurencji (HBO Max i Discovery+; Paramount+ i Showtime).
Disney+ – podwyżka ceny
W rozwinięciu swojej wypowiedzi Iger podniósł również mniej wygodną dla użytkowników kwestię – w planach jest już kolejna, po tej z końca 2022 roku, podwyżka cen:
Tymczasem zmiany cen, które już wdrożyliśmy, okazały się skuteczne i planujemy ustalić wyższą cenę za nasz poziom bez reklam jeszcze w tym roku, aby lepiej odzwierciedlić wartość naszej oferty treści – stwierdził.
Wciąż nie wiadomo, ile ta wyniesie oraz czy Disney+ i Hulu w jednej aplikacji znajdą odzwierciedlenie w ewentualnej korekcie cen.
Tymczasem w Europie do końca roku zostanie uruchomiony Disney+ z reklamami. Obecnie jego cena na rynku amerykańskim wynosi 7,99 dolara miesięcznie, podczas gdy Disney+ Premium oferowany jest w cenie 10,99 dolara miesięcznie. Jak powyższy cennik i zapowiadane podwyżki przełożą się na koszt subskrypcji w polskich realiach? Zapewne przekonamy się już wkrótce.
Źródło: theverge.com, techcrunch.com, twitter.com/CNschedules
Może Cię zainteresować: