Search icon

Dzięki Channel Store dostęp do Netflixa i innych VOD wykupisz z poziomu YouTube

18.08.2022 |
| Clock Przeczytasz w < 1 Minuty
Dzięki Channel Store dostęp do Netflixa i innych VOD wykupisz z poziomu YouTube
Przeczytasz w < 1 Minuty
Zwiększ rozmiar tekstu

YouTube planuje wprowadzić nową funkcjonalność w ramach platformy – przynajmniej tak donoszą dziennikarze The Wall Street Journal. Usługa ma być oferowana pod nazwą Channel Store i obejmować dostęp do zewnętrznych serwisów VOD z poziomu YouTube.

Channel Store – dostęp do VOD na YouTube 

Na czym polega nowa usługa? Podobno ma być dziecinnie prosta i sprowadzać się do kilku kroków. Oglądając zwiastun, który Was interesuje, będziecie mogli wykupić dostęp do platformy VOD, oferującej dany tytuł. Nie brzmi zbyt skomplikowanie, prawda? Zakup miałby być możliwy bezpośrednio na stronie YouTube, bez konieczności przekierowania do serwisów zewnętrznych, a od każdej z takich transakcji Google pobierałby odpowiednią prowizję.

Channel Store – kiedy premiera?

I tu czeka Was zaskoczenie. Mimo że odnosząc się do tematu, możemy bazować jedynie na nieoficjalnych doniesieniach, premiera jest bliżej, niż mogłoby się wydawać. Jak informują wspomniane na wstępie źródła, debiut nowej usługi planowany jest jeszcze w tym roku, konkretnie jesienią. 

Podobno prace nad wprowadzeniem Channel Store trwają już od przeszło… 1,5 roku. W rozmowy ma być zaangażowanych kilku partnerów biznesowych. 

W ostatnim czasie dało się zaobserwować wprowadzenie podobnego rozwiązania w odniesieniu do gier. Wyszukując określony tytuł, można go uruchomić bezpośrednio z poziomu wyników wyszukiwania. Nowa funkcja wspiera nie tylko platformę Google Stadia, ale również Xbox Cloud Gaming, Nvidia GeForce Now i Amazon Luna.

Co na to YouTube?

Platforma jest wyjątkowo tajemnicza, jeżeli chodzi o nowe doniesienia. Pozostaje więc czekać na pierwsze oficjalne zapowiedzi. 

Źródło: The Wall Street Journal

NANO w Google News

Przeczytaj również:

TEMATYKA:
VOD
Z wykształcenia prawniczka i specjalistka ds. social mediów. Z zamiłowania pasjonatka podróży, kina i swojego królika. Na co dzień stara się otaczać wszystkim, co inspiruje i uwrażliwia, aby potem móc przelać (nie wylać!) to na klawiaturę swojego komputera.