Zmiany na Disney+ – blokada współdzielenia konta, podwyżki cen i pakiet z reklamami. Kiedy w Polsce?

10.08.2023 |
| Clock Przeczytasz w 2 Minuty
Zmiany na Disney+ – blokada współdzielenia konta, podwyżki cen i pakiet z reklamami. Kiedy w Polsce?
Przeczytasz w 2 Minuty
Zwiększ rozmiar tekstu

Blokada współdzielenia konta na Disney+ powoli staje się faktem. Serwis, śladem Netflixa, planuje wprowadzenie ograniczeń dla użytkowników spoza jednego gospodarstwa domowego, podwyżki cen oraz pakiet z reklamami. Wiadomo już, kiedy zmiany obejmą również Polskę. 

Blokada współdzielenia konta na Disney+

Na przyszły rok zaplanowano radykalne zmiany, które z pewnością nie przypadną do gustu subskrybentom serwisu. Śladem Netflixa decyduje się on na krok, jakim jest blokada współdzielenia konta na Disney+ z osobami spoza danego gospodarstwa domowego. 

Podczas spotkania z inwestorami szef Walt Disney Company, Bog Iger, podkreślał strategiczne znaczenie tego posunięcia dla dalszego rozwoju platform Disney+, ESPN+ oraz Hulu. Zaznaczył też ich pełną gotowość na zapowiedziane zmiany z technicznego punktu widzenia. Jak słyszymy:

Mamy już możliwości techniczne, żeby monitorować większość takich aktywności. Nie podam konkretnych liczb poza stwierdzeniem, że sprawa jest znacząca.

Nie wiadomo jeszcze, jak w praktyce wyglądać będzie blokada współdzielenia konta na Disney+. Szczegóły w tym zakresie mają być ogłoszone w tym roku. A na tym nie koniec nadchodzącej rewolucji. 

Disney+: podwyżka cen i pakiet z reklamami w Polsce

Już za kilka miesięcy polską widownię czeka bowiem podwyżka cen, idąca w parze z wprowadzeniem tańszego pakietu z reklamami. 

Stanie się to 1 listopada, kiedy to cena subskrypcji wzrośnie z 28,99 do 37,99 zł miesięcznie oraz z 289,90 do 379,90 zł przy subskrypcji rocznej.

Nie ogłoszono jeszcze, ile trzeba będzie za niego zapłacić w Polsce. Ujawniono jednak, że w listopadzie zadebiutuje on w wybranych, nieznanych na ten moment, krajach europejskich w cenie odpowiednio: 4,99 funtów lub 5,99 euro.

Na krok ten zdecydowano się, obserwując amerykański rynek, który dobrze przyjął wprowadzone zmiany. Jak wskazuje Joe Earley, prezes obszaru direct-to-consumer w Disney Entertainment:

Szybkie tempo wzrostu naszych pakietów reklamowych w USA pokazuje znaczenie dostarczania konsumentom wyboru, elastyczności i wartości. 

Pokazuje to, że nie ma już raczej odwrotu od tej tendencji i poszczególne platformy streamingowe upodabniają się do siebie dociskając śrubę cenową i wyciskając coraz więcej ze swoich użytkowników. Tanio już było.

Źródło: IGN, Wirtualne Media, Disney+

Może Cię zainteresować:

TEMATYKA:
Z wykształcenia prawniczka i specjalistka ds. social mediów. Z zamiłowania pasjonatka podróży, kina i swojego królika. Na co dzień stara się otaczać wszystkim, co inspiruje i uwrażliwia, aby potem móc przelać (nie wylać!) to na klawiaturę swojego komputera.