App Store Awards 2022. Poznaliśmy najlepsze aplikacje i gry w App Store
Początek grudnia to już tradycyjnie okres, w którym firma Apple ogłasza laureatów konkursu App Store Awards 2022. Nie inaczej było w tym roku. Które aplikacje i gry uznano za najlepsze w 2022 roku? Wszystkiego dowiecie się z tego artykułu.
- Najlepsze aplikacje i gry w App Store 2022
- Laureaci nagród App Store Awards 2022
- Zwycięzcy w kategorii „Wpływ kulturowy”
- Kilka słów na temat App Store
Najlepsze aplikacje i gry w App Store 2022
W tym roku jury konkursu, czyli globalny zespół redakcyjny App Store, wyróżniło aż 16 aplikacji i gier w różnych kategoriach. W komunikacie prasowym opublikowanym przez firmę Apple przeczytać można, że zwycięskie pozycje inspirują swoich użytkowników, pozytywnie wpływają na ich życie i wywierają głęboki wpływ na kulturę. Co więcej, deweloperzy, którzy rozwijają te aplikacje, pochodzą ze zróżnicowanych społeczność programistów z całego świata.
Kategorie, w których rozdano nagrody to „aplikacja roku” oraz „gra roku” z podziałem na poszczególne urządzenia, ale nie tylko. Jest także „gra roku w Apple Arcade” oraz „chińska gra roku”. Co więcej, wyróżniono także pięć aplikacji, które wywarły największy wpływ na życie ludzi i wpłynęły na kulturę.
Laureaci nagród App Store Awards 2022
Wyróżnione aplikacje:
- Aplikacja roku dla iPhone’a: BeReal (deweloper – BeReal). Serwis społecznościowy, w którym udostępnia się spontanicznie zrobione zdjęcia.
- Aplikacja roku dla iPada: GoodNotes 5 (deweloper – Time Base Technology Limited). Rozbudowany notatnik z zaawansowanym wsparciem dla rysika Apple Pencil.
- Aplikacja roku dla komputerów Mac: MacFamilyTree 10 (deweloper – Synium Software GmbH). Pozwala na tworzenie drzew genealogicznych we współpracy z członkami rodziny, którzy mieszkają w różnych zakątkach świata.
- Aplikacja roku dla Apple TV: ViX (deweloper – TelevisaUnivision Interactive, Inc). Hiszpańskojęzyczny serwis streamingowy.
- Aplikacja roku dla Apple Watcha: Gentler Streak (deweloper Gentler Stories LLC). Pomaga dbać o kondycję fizyczną i promuje zdrowy tryb życia.
Wyróżnione gry:
- Gra roku dla iPhone’a: Apex Legends Mobile (deweloper – Electronic Arts). Strategiczna strzelanka typu battle royal.
- Gra roku dla iPada: Moncage (deweloper X.D. Network Inc.). Gra logiczna polegająca na rozwiązywaniu zagadek. Główną rolę gra w niej perspektywa.
- Gra roku dla komputerów Mac: Inscryption (deweloper – Devolver). Gra przygodowa i karcianka w jednym, utrzymana w klimacie horroru.
- Gra roku dla Apple TV: El Hijo (deweloper – HandyGames). Skradanka osadzona na Dzikim Zachodzie.
- Gra roku w Apple Arcade: Wylde Flowers (deweloper – Studio Drydock Pty Ltd). Symulator uprawiania ogródka w cukierkowej oprawie.
- Chińska gra roku: League of Legends Esports Manager (deweloper Shenzhen Tencent Tianyou Technology Ltd). Strategiczna gra, w której gracz wciela się w menadżera drużyny występującej w rozgrywkach League of Legends.
Zwycięzcy w kategorii „Wpływ kulturowy”
- How We Feel (deweloper – How We Feel Project, Inc.). Aplikacja pomaga użytkownikom radzić sobie z ich trudnymi emocjami.
- Dot’s Home (deweloper – Rise-Home Stories Project). Opowieść o podróży w czasie, która zwraca uwagę na problemy mieszkaniowe kolorowych społeczności.
- Locket Widget (deweloper Locket Labs, Inc.). Swego rodzaju serwis społecznościowy, umożliwiający przesyłanie zdjęć między bliskimi sobie osobami.
- Waterllama (deweloper Witalij Mohylewiec). Wspiera prawidłowe nawodnienie organizmu.
- Inua – A Story in Ice and Time (deweloper ARTE Experience). Pozwala zapoznać się z elementami historii i tradycji Eskimosów.
Warto dodać, że laureaci otrzymają fizyczną nagrodę – niebieską ikonę App Store z wygrawerowanym nazwiskiem, wykonaną z aluminium pochodzącego z recyklingu.
Kilka słów na temat App Store
Jako ciekawostkę dodajmy, że wirtualny sklep App Store został uruchomiony w 2008 roku, a obecnie dostępnych jest w nim aż 1,8 miliona aplikacji. Każdego dnia odwiedza go ponad pół miliarda ludzi ze 175 regionów na całym świecie.
Tylko w 2020 roku firma Apple wypłaciła deweloperom 643 miliardy dolarów za sprzedaż aplikacji w tym sklepie.
Może Cię zainteresować: