Wystartował TikTok Music. Czy podbije rynek aplikacji muzycznych?
Aplikacja TikTok święci tryumfy wśród mediów społecznościowych. Rozochoceni sukcesem twórcy najwyraźniej nie chcą na tym poprzestać. Teraz chcą przejąć część rynku aplikacji streamingowych. Umożliwić to ma aplikacja TikTok Music. Czy Apple Music, Spotify i Tidal powinny się obawiać nowego konkurenta?
TikTok Music – nowy konkurent dla Spotify?
Na rynku aplikacji pozwalających na słuchanie muzyki konkurencja już teraz jest spora. Najwięcej użytkowników zebrał Spotify, choć także Apple Music, Tidal i YouTube Music cieszą się sporą popularnością. Czy jest więc tam miejsce na kolejną aplikację tego typu? Prawdopodobnie tak, szczególnie że TikTok ma ogromne zaplecze użytkowników – może ich przyciągnąć z aplikacji społecznościowej, z którą TikTok Music jest zintegrowany.
Najpierw przekonamy się o tym na podstawie dwóch rynków.
TikTok Music najpierw zostanie uruchomiony w Indonezji i Brazylii.
Jeśli testy zakończą się pozytywnym wynikiem, zapewne TikTok Music trafi też na inne rynki. W momencie rynkowego debiutu aplikacja jest nieco tańsza od konkurencji. Miesięczny koszt subskrypcji TikTok Music wynosi 3-3,5$.
TikTok Music dostępny jest na Androida i iOS
Na wspomnianych już rynkach aplikację można pobrać na oba najpopularniejsze systemy. TikTok Music już w momencie premiery ma dość bogatą funkcjonalność. Nic dziwnego – twórcy nie muszą w końcu odkrywać na nowo popularnych funkcji. Wystarczyło więc użyć znanych i lubianych opcji, które posiada już konkurencja. Mamy więc możliwość tworzenia i udostępniania playlist, oznaczania ulubionych utworów i inteligentny system rekomendacji. Użytkownik TikTok Music może wyświetlić tekst piosenki, zobaczy podświetlenie fragmentu, który akurat jest odtwarzany.
Płatna wersja TikTok Music nie zawiera reklam. Ma funkcję pobrania muzyki i odtwarzania ich offline. Najważniejsza jest jednak zawartość – rozbudowana biblioteka treści. TikTok Music współpracuje z dużymi graczami z branży muzycznej – m.in. Sony Music, Warner Music Group i Universal Music. Fani viralowych piosenek z TikToka z pewnością docenią też łatwą możliwość odtworzenia ich w pełnej długości.
Może zainteresują Cię także inne artykuły